Eesti Konjunktuuriinstituut avaldas 2023. aasta lõpus koostatud uuringu vahearuande, milles vaadeldakse toidukaupade hinna jaotust tarneahelas ja nende muutust aastatel 2022–2024. Kõige rohkem on toidukaupade hindades kasvanud kaubanduse osa ning langenud tooraine pakkujate osakaal.

- Kaubandus võtab piima hinnast endale üha suurema osa.
- Foto: Raul Mee
Regionaal- ja põllumajandusministeeriumi tellitud ja Eesti Konjunktuuriinstituut ASi poolt läbi viidud uuringu esimene osa perioodil 2022 I kvartal kuni 2023 III kvartal näitab üldistatult, et enamik Eesti põllumajandussaaduste turgu iseloomustavate toidukaupade hindadest 2023. aasta esimeses pooles kasvas ning kolmandas kvartalis pigem stabiliseerus, kui langes. 2023. aasta keskel, kui sisendhinnad hakkasid langema, tekkis tarbijatel ootus hinnalangusele, kuid sellele ei reageeritud. Kui tootjate ja tööstuste osa toiduainete koguhinnas vähenes, siis kaubanduse osakaal suurenes.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Omnichannel’i ehk eestipäraselt omnikanali kontseptsioonist on räägitud juba aastaid, kuid paljud ettevõtted ootavad endiselt, et keegi teine esimesed sammud teeks. Covid-19 pandeemia muutis mängureegleid drastiliselt – tavapoodide ajutine sulgemine sundis kaupmehi kiirkorras e-poode arendama. Ehk on just tänu sellele täna vaade omnikanali strateegiale selgem kui kunagi varem ning digitaalse ja füüsilise kaupluse piir üha hägusem. Edukad jaekaubandusettevõtted ei küsi enam "kas?", vaid "kuidas?" integreerida e-poe parimad omadused füüsilisse keskkonda.