Eesti tänavapildis on hetkel märgata kahte suurt trendi: Škodad ning linnamaasturid. Kõrgete autode soetamise põhjuseks tuuakse välja nii mugavust kui ka hirmu liiklusõnnetuste ees.
Nii automüüjad kui ka renditeenuse pakkujad toovad välja, et automaksu tuleku valguses oldi suure buumi ootuses, kuid tänaseni see veel kohale jõudnud ei ole. Kuigi jätkuvalt eelistavad Eestis elavad inimesed maastureid, on juba näha, et lisaks hakatakse valima selliseid autosid, mille keskkondlik jalajälg on võimalikult väike, kuid hind samas taskukohane. Eksperdid usuvad, et tuleva aasta esimesed kuud saavad olema keerulisemad, sest eestlaste majanduslik ebakindlus ja samas ka soov jätkusuutlike valikute üle ei ole tänases majanduskeskkonnas hea komplekt.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Keskmine liisingu abil soetatud auto hind on Swedbanki statistika põhjal aastaga kasvanud 5%. Eelistatuim automark on Eestis endiselt Toyota, mille kannul on tihedalt Škoda ning kolmandal kohal on Volkswagen.
Eesti inimesed on koondunud suurematesse keskustesse, kus ei pea igapäevaseks liikumiseks kasutama sisepõlemismootoriga sõidukit, vaid piisab ka elektriautost. Kuigi elektriautot osta ja ülal pidada võimaldaks juba paljude eestlaste sissetulek, koguvad elektrilised sõidukid enim populaarsust ettevõtjate ja kõrgema sissetulekuga inimeste seas, näitab Coop Panga Liisingu statistika.
Vastuvõetud kujul automaks laseb elada
Topauto müügijuht Janek Eskor usub, et keskkonnamaksuna käsitletav automaks muudab inimeste valikuid üksnes mõningal määral.
2025. aasta suve lõpuks valmiv Raja Keskus toob Tartusse juurde üle 2500 ruutmeetri A-klassi kaubandus-, teenindus- ja büroopinda. Hoone esinduslik arhitektuur, paindlikud ruumilahendused, erakordselt hea nähtavus ja ligipääsetavus teeb sellest ideaalse koha igale kaubandus- ja teenindusettevõttele. Väärtust lisavad Lõunakeskuse vahetu lähedus, hea transpordiühendus, katusel asetsev päikesepark ja soe maa-alune parkla – kõik, mida üks kaasaegne ettevõte vajab.