Nõo Lihatööstus: tarbimise maht püsib languskursil, maksutõusud vähendavad müüki veelgi
Eesti lihasektori müügitulu langes esimesel poolaastal üle kuue protsendi ja mahuindeks kukkus 2,2% võrreldes eelmise aasta sama ajaga. Käibemaksu ja füüsilise isiku tulumaksu tõstmine vähendab järgnevatel aastatel omakorda veel tarbimist.
„Olukord lihaturul saadab vastandlikke sõnumeid, sest on mõned hakkamasaajad ja palju rohkem kaotajaid,“ kommenteeris Nõo Lihatööstuse tegevjuht Ragnar Loova. „Lihasektori müügitulu kahanes aasta esimese kuue kuu jooksul üle kuue protsendi võrreldes eelmise aasta sama ajaga.“ Eesti lihasektori müügitulu oli eelmise aasta esimese kuue kuu lõikes statistikaameti andmeil 234 miljonit eurot, kuid selle aasta samal perioodil 219,5 miljonit eurot.
Nõo Lihatööstuse tegevjuht Ragnar Loova prognoosib, et järgmisel aastal lihatoodete hinnad rohkem ei tõuse ning tulekul on uued innovaatilised tooted ja pakkelahendused.
Tänapäeval on võimalik äriprotsesse optimeerida läbi digitaalsete tööriistade: B2C ja B2B tellimiskeskkonnad, broneerimissüsteemid, mobiilirakendused ja iseteeninduslikud makselahendused. Need ei ole enam lihtsalt lisavõimalused, vaid osa ettevõtte igapäevasest äriloogikast, mis aitab vähendada käsitööd ja keskenduda sellele, mis aitab saavutada parima konkurentsieelise ning loob suurima väärtuse.