Mandariinid on jätkuvalt üheks populaarseimaks jõulutooteks
Foto: Unsplash
Kuigi jaekaubanduses on pikalt kestnud mahtude langus ning inimeste ostuvalikud on olnud seotud kampaaniapakkumistega, siiski jõuludel armastatud maitsetele allahindlust ei tehtud ning ostukorvi jõudsid ka mitmed premium-tooteid. “Olgugi, et Maxima pühadeaegsest ostustatistikast koorub nii mõnigi uuem trend, on jätkuvalt hinnas traditsioonilised jõuluroad,“ selgitas Maxima müügi- ja turundusosakonna juht Jaanika Terasmaa.
Maxima hüpermarket Pärnus Riia tänaval suletakse jaanuari alguses renoveerimiseks, mis läheb maksma 8 miljonit eurot. See on jaeketi suurim investeering 2025. aastal.
Infopanga toidu- ja esmatarbekaupade kvartaliaruandest on selgunud, et käibe kasvu üle saavad rõõmu tunda pigem discounterid. Väga suurt rõõmu saab tunda vaid üks.
Maximal on plaan turule tuua spetsaiaalselt pühade perioodiks taskukohane premium toodete valik, tuleval aastal muuta tundmatuseni Pärnu Maxima XXX ning investeerida erinevatesse keskkonnajalajälge vähendavatesse meetmetesse.
Euroopa Liidu liikmesriikide vaates on Eesti jaekaubanduse maht olnud viimastel kuudel kõige järsema langusega. Lähikuude tarbimist mõjutab suurte kampaaniate algus, mille edukus peitub selles, kuidas turuosalised teineteisest eristuda suudavad.
Alates 2008. aastast, mil Baltimaades võeti kasutusele iseteeninduskassad, on traditsioonilisel jaemüügiturul toimunud märkimisväärne nihe. Ehkki iseteeninduskassas läheb ostlemine kiiremini ja ekraanilt on ostetavaid tooteid mugav valida, siis tekib jaemüüjale paraku ka kadusid. Näiteks mõnikord ajab klient raha kokkuhoidmiseks „kogemata“ tooted segamini ja tasub sarnase, kuid soodsama toote eest. Nutilahendusi pakkuva ettevõtte StrongPoint võtmekliendihaldur Anton Martšenko sõnul hoolitseb tänapäevane tehnoloogia lisaks tegutsemiskiirusele ka eksimuste ärahoidmise eest.