Topauto: autoturu langus sunnib tegema agressiivseid soodustusi
Aasta esimene kvartal näitas Eesti automüügis keskeltläbi 55% langust ning automüüjate prognoosid turu taastumisse teises kvartalis on pigem pessimistlikumad.
Ebasoodne majanduskeskkond on loonud olukorra, kus kaupmehed on tegemas autodele soodustusi, millega võib täna sõiduki ostmine olla soodsam kui eelmise aasta lõpus enne autode registreerimismaksu kehtima hakkamist.
TKM Grupi 2025. aasta esimese kvartali konsolideeritud auditeerimata müügitulu oli 214,9 miljonit eurot. Võrreldes 2024. aasta esimese kvartaliga oli langus 3,0%. Maksueelne kasum oli 1,3 miljonit eurot ja see kahanes võrreldes aasta varasema tulemusega 2,5 miljonit eurot.
2030. aastal võiks Eesti autoturg tänasest mõnevõrra erineda. Eestimaalaste autopark läheb tagasihoidlikumaks, kusjuures teevad suurima kasvu elektriautod. Autojagamise teenused sõiduvahendi omamise ees edumaad ei saavuta.
Eesti uute sõidukite turg alustas 2025. aastat ootuspäraselt rahulikult, kajastades autoturu hooajalisust ning uuest aastast kehtima hakanud automaksu mõju. Jaanuaris registreeriti 66,5% vähem uusi sõidukeid (M1 + N1 kategooriates) võrreldes eelmise aasta sama perioodiga.
E-kaubanduse pidev kasv on tõstnud esile vajaduse makselahenduste järele, mis oleksid ühtaegu turvalised, kiired ja mugavad. Pangalink kui kõige populaarsem maksevahend on siinjuures üks olulisemaid tööriistu, mis võimaldab ostjal tasuda otse oma internetipangas, pakkudes samal ajal kaupmeestele tõhusat ja paindlikku viisi maksete kogumiseks.