Suur jäätisestatistika: eestlased nõuavad uusi maitseid, aga ostavad ikka vanu lemmikuid
Igal aastal toovad kohalikud jäätisetootjad välja uusi maitseid, et jäätisesõpru üllatada. Kuigi Eesti tarbijad on läbi aegade eelistanud kindlalt vanillijäätist, siis Balbiino sõnul moodustavad suvistest müükidest 30% just uudistooted.
Kuigi poelettidel hakkavad silma uudistooted, siis Nielseni uuringu andmetel püsivad suurimad lemmikud aastast-aastasse samad ning terve aasta arvestuses on kõige müüdavamaks jäätiseks Vanilla Ninja vanillijäätis šokolaadiglasuuris.
Kõrgetest hindadest ja inflatsioonist tulenevalt on eestlased hakanud poodides aina enam pöörama pilku soodusega toodete poole, rääkis uuringufirma NielsenIQ ärijuht Erlend Villems hiljutisel StrongPoint Baltic Retail Forum kaubanduskonverentsil. Lausa 75% tarbijatest ostavad regulaarselt soodusega tooteid, otsivad neid ja on valmis parema pakkumise saamiseks ka teise poodi minema.
Sel nädalal hinnati konkursil „Eesti Parim Toiduaine 2025“ kodumaiste tootjate uudistooteid ning selgitati välja parim piimatoode, valmistoit ja magustoit. Välja kuulutati ka parim lastetoit ja kuivsnäkk. Peamiste trendidena tõid hindajad välja suhkru vähendamise ja tervise toetamise, maitsetest on esikohal mango.
“Kui ma saaksin alustada uuesti, investeeriksin oma kinnisvarasse, mitte ei rendiks kauplusepinda,” kõlab preemiumbrändide kaupluse Lartusi asutaja Karin Mängeli üks õppetund.