Aianduskeskused ei lase jahedal kevadel tuju rikkuda: “Läheb isegi paremini kui eelmisel aastal”
Kevad küll venis ja kliendid kaaluvad ostuotsuseid hoolikamalt, kuid aianduskeskused on lootusrikkad ning usuvad, et hooaeg toob kaasa stabiilse kasvu.
Hansaplanti juht ja omanik Indrek Naudi loodab, et hooaeg kulgeks stabiilselt, kuid samas kindlate sammudega edasiviivalt
Foto: Raul Mee
Ka Plantexi all tegutsevate Juhani Puukooli istikuäride jaoks on käesoleval hooajal seni suurimaks väljakutseks ilm, kuid hoolimata sellest on hooaeg täies hoos ning olukord on paremgi kui möödunud aastal.
Esimese aasta investeering on ennustatavalt ligi pool miljonit eurot.
Pankrotistunud Hortese asemel on Laagris uksed avanud Rikets aianduskeskus. Otsus tulla mängu langetati välkkiirelt – vaid mõni nädal enne aianduse kõrghooaja algust tuli ettevõttel otsustada, kas riskida ja avada või loobuda võimalusest.
Aasta-aastalt kasvab inimeste julgus ja soov soetada kaupu mugavalt läbi interneti ostukeskkonna. Trend on jõudnud ka seemne- ja istikumüügiga tegelevatesse ettevõtetesse – mullu aasta lõpus avas e-poe Hansaplant, tänavu Horticom ning oma veebipoe arendamisega tegeleb aktiivselt ka Hortes Aianduskeskus.
15.aprillil oma 5.sünnipäeva tähistav kodu- ja aianduskeskus Gardest vajus taas eelmisel majandusaastal kahjumisse, kui eelneval aastal oli teeninud 1,57 miljonit eurot kasumit.
Eesti e-kaubandus elab huvitaval ajal — kliendiootused on muutunud ja rahvusvaheline konkurents kasvanud. DPD Eesti kommertsjuht Janek Kivimurd selgitab, mis tagab tänapäeval õnnestunud ostukogemuse ja kuidas e-kaupmehed saavad suurenenud ootustele vastata.