Juuni lõpust peab iga e-pood olema ligipääsetav. Loverte omanik: see ei tohi tulla kasutusmugavuse arvelt
Alates 28. juunist peavad Eestis tooteid või teenuseid pakkuvad ettevõtted tagama, et nende veebilehed vastavad EL-i digiligipääsetavuse nõuetele ning oleksid kasutatavad ka erivajadustega inimestele.
Praegu kehtivad digiligipääsetavuse nõuded üksnes avalikule sektorile, kuid alates juuni lõpust laienevad need ka erasektori veebilehtedele ja mobiilirakendustele. Erand tehakse vaid mikroettevõtjatele ehk ettevõtetele, kus on alla 10 töötaja ja aastakäive ei ületa 2 miljonit eurot.
Ühest küljest teeb digiligipääsetav e-pood veebikeskkonna meeldivamaks ja arusaadavamaks kõigile kasutajatele, teisest küljest tähendab see e-poe pidajale lisakulusid, tehnilisi arendusi ja kohati keerukaid regulatiivseid nõudeid, räägiti E-kaubanduse UX konverentsil.
Andmekaitse Inspektsioon andis aprilli keskel välja uue praktilise juhendmaterjali, mis aitab e-poodidel kaitsta oma klientide isikuandmeid. Juhendist saavad andmeturbe tagamiseks, küberohtude ennetamiseks ja riskide haldamiseks nõu nii alles alustavad kui ka juba kogenud veebikaubanduse ettevõtted.
“Kui ma saaksin alustada uuesti, investeeriksin oma kinnisvarasse, mitte ei rendiks kauplusepinda,” kõlab preemiumbrändide kaupluse Lartusi asutaja Karin Mängeli üks õppetund.