Juuni lõpust peab iga e-pood olema ligipääsetav. Loverte omanik: see ei tohi tulla kasutusmugavuse arvelt
Alates 28. juunist peavad Eestis tooteid või teenuseid pakkuvad ettevõtted tagama, et nende veebilehed vastavad EL-i digiligipääsetavuse nõuetele ning oleksid kasutatavad ka erivajadustega inimestele.
Praegu kehtivad digiligipääsetavuse nõuded üksnes avalikule sektorile, kuid alates juuni lõpust laienevad need ka erasektori veebilehtedele ja mobiilirakendustele. Erand tehakse vaid mikroettevõtjatele ehk ettevõtetele, kus on alla 10 töötaja ja aastakäive ei ületa 2 miljonit eurot.
Ühest küljest teeb digiligipääsetav e-pood veebikeskkonna meeldivamaks ja arusaadavamaks kõigile kasutajatele, teisest küljest tähendab see e-poe pidajale lisakulusid, tehnilisi arendusi ja kohati keerukaid regulatiivseid nõudeid, räägiti E-kaubanduse UX konverentsil.
Andmekaitse Inspektsioon andis aprilli keskel välja uue praktilise juhendmaterjali, mis aitab e-poodidel kaitsta oma klientide isikuandmeid. Juhendist saavad andmeturbe tagamiseks, küberohtude ennetamiseks ja riskide haldamiseks nõu nii alles alustavad kui ka juba kogenud veebikaubanduse ettevõtted.
Alates 2008. aastast, mil Baltimaades võeti kasutusele iseteeninduskassad, on traditsioonilisel jaemüügiturul toimunud märkimisväärne nihe. Ehkki iseteeninduskassas läheb ostlemine kiiremini ja ekraanilt on ostetavaid tooteid mugav valida, siis tekib jaemüüjale paraku ka kadusid. Näiteks mõnikord ajab klient raha kokkuhoidmiseks „kogemata“ tooted segamini ja tasub sarnase, kuid soodsama toote eest. Nutilahendusi pakkuva ettevõtte StrongPoint võtmekliendihaldur Anton Martšenko sõnul hoolitseb tänapäevane tehnoloogia lisaks tegutsemiskiirusele ka eksimuste ärahoidmise eest.