19. juunil avas Pelgulinnas uksed uuenduskuuri läbinud 535-ruutmeetrine mini-Rimi kauplus. Uue kontseptsiooni keskmeks on kampaaniariiulid, kust leiab soodushinnaga tooteid.
„Eesti inimeste tarbimisharjumused on viimastel aastatel hinnatõusu pärast kiiresti muutunud – kliendid soovivad saada parimat võimalikku kaupa mõistliku hinnaga ning otsivad pidevalt sooduspakkumisi,“ ütles Rimi Eesti tegevjuht Kristel Mets.
Coop Eesti Keskühistu on uute süsteemide abil viinud tellimisprotsessid senisest täpsemaks ja sujuvamaks. Tulemused on käegakatsutavad: kauplustes on toodete saadavus tõusnud 95,7 protsendini, laovarude maht on langenud võrreldavates kategooriates 4% ning kuine tööjõukulu on vähenenud ligikaudu 15 000 töötunni võrra. Lisaks on näha paranemist kesklao tarnekindluses ning vähenenud käsitsi tehtavate muudatuste hulk tellimustes.
Värskest kaubandusuuringust selgub, et kõige kasumlikumad Euroopa jaeketid ei laiuta suurtel pindadel ning müüvad valdavalt omamärgitooteid. Lidliga on need trendid ka Eestisse jõudnud.
Toidukaupade hinnas ei peegeldu liigkasum, vaid keeruline tarneahel ja sisendite kallinemine igas lülis. METK-i uuringu tõlgendamine, justkui jõuaks tootjani liiga väike osa, jätab tähelepanuta kogu süsteemi kulustruktuuri, rääkis Toiduliidu juht Sirje Potisepp.
Kliendikaardid on muutunud püsikliendiprogrammide lahutamatuks osaks, kuid traditsioonilised plastkaardid kipuvad kaduma või koju ununema. Ka mobiilirakenduste vahel pendeldamine ei ole alati mugav, lisaks võib internetiühenduse puudumine jätta soodustused saamata. Eesti tarkvaraarendaja Ektaco värske lahendus viib kliendikaardi uuele tasemele – see salvestatakse sarnaselt lennupileti või pangakaardiga otse nutitelefoni rahakotti ehk Walletisse.