Coop: jaaninädala müügitulemustes peegeldub jätkuvalt tarbijate majanduslik ebakindlus
Tänavused pikad jaanipühad viisid rohkelt puhkajaid suursaartele ja Lõuna-Eestisse. See kajastus selgelt ka Coopi kaupluste müügitulemustes, selgub jaeketi jaaninädala analüüsist.
Coop Eesti Keskühistu juhatuse esimees Rainer Rohtla
Foto: Coop Eesti
“Tänavused jaanipühad näitasid selgelt, et inimesed eelistasid puhkust veeta saartel ja Lõuna-Eestis, eelistades teha oma ostud kohapealsetes toidupoodides,” kommenteeris Coop Eesti Keskühistu juhatuse esimees Rainer Rohtla.
Coop Eesti Keskühistu on uute süsteemide abil viinud tellimisprotsessid senisest täpsemaks ja sujuvamaks. Tulemused on käegakatsutavad: kauplustes on toodete saadavus tõusnud 95,7 protsendini, laovarude maht on langenud võrreldavates kategooriates 4% ning kuine tööjõukulu on vähenenud ligikaudu 15 000 töötunni võrra. Lisaks on näha paranemist kesklao tarnekindluses ning vähenenud käsitsi tehtavate muudatuste hulk tellimustes.
Coop Eesti kogukasum kukkus mullu kümnendiku võrra ning ka jaeketi käive jäi tunamullusele alla. Kaubandusketi juhi Rainer Rohtla sõnul tõi kehvemad tulemused inimeste ostujõu langus.
Alates 2008. aastast, mil Baltimaades võeti kasutusele iseteeninduskassad, on traditsioonilisel jaemüügiturul toimunud märkimisväärne nihe. Ehkki iseteeninduskassas läheb ostlemine kiiremini ja ekraanilt on ostetavaid tooteid mugav valida, siis tekib jaemüüjale paraku ka kadusid. Näiteks mõnikord ajab klient raha kokkuhoidmiseks „kogemata“ tooted segamini ja tasub sarnase, kuid soodsama toote eest. Nutilahendusi pakkuva ettevõtte StrongPoint võtmekliendihaldur Anton Martšenko sõnul hoolitseb tänapäevane tehnoloogia lisaks tegutsemiskiirusele ka eksimuste ärahoidmise eest.