17. oktoober 2017
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Maxima hakkab veelgi jõulisemalt hinnakampaaniat tegema

Maxima Eesti peadirektor Vygintas Šapokas
Foto: Andres Haabu
Maxima Eesti peadirektor Vygintas Šapokas ütles, et nad investeerivad 4 miljonit eurot aastas, et alandada tähtajatult 1000 toote hinnad. Keskmine allahindlus on 15%, kuid mõningatel toodetel on ka allahindlus kuni 50%.

„Toidu hinnad on viimastel aastatel kasvanud väga jõudsalt ning tahame peatada hindade kasvu ja muuta klientide elu lihtsamaks,“ ütles Šapokas. Sisend antud programmi ellu kutsumiseks tuli kaupluste juhatajatelt, kes kuulasid kliente.

Inimeste palgad on kasvanud suures plaanis sama palju, kui hinnad, seega soovib Maxima, et inimesed saaksid sama raha eest osta rohkem tooteid. „Ootame, et kliendid saavad rohkem osta, sest madalamate hindadega saavad nad endale rohkem lubada,“ ütles peadirektor.

Šapokase sõnul tuleb kaubanduse kasv hetkel inflatsioonist ning koguseliselt rohkem tooteid ei müüda. „Koos partneritega otsime võimalusi, kuidas mitte hindu tõsta,“ ütles peadirektor.

Maxima saatis koostööpartneritele kirja, millega nad kutsuvad neid ka selle programmiga liituma, et üheskoos otsida ettevõtte tegevuses täiendavaid sisemisi efektiivsuskohti eesmärgiga lähikuudel väljamüügihindasid mitte tõsta. Ettevõtte soovitas neil vaadata kriitilise pilguga toodete hinnakomponentidele, et leida võimalust nende alandamiseks.

Maxima kaubandusdirektor Marko Põder rääkis, et nad püüavad igati tagada toodete saadavuse kaupluses, sest siis saavad kliendid ka sellest hinnavõidu. „Me liigume selles suunas, et kaupluse riiulid oleksid toodetega täidetud,“ ütles ta. Lisades, et need tooted, mida nad ise maale toovad, siis need on varutud kesklattu. „Kui mingi programmi tootega on suuremad tarneprobleemid, siis vahetame selle toote lihtsalt välja.“

Põdra sõnul tasub tootjatel sellest programmist osa võtta, kuna nad saavad oma toodetega aasta aega nähtaval olla ja erimärgistatud. „Lisaks reklaamime neid ka enda kliendilehes,“ ütles ta. „Täpsem koostöömudel on kõik läbiräägitav,“ ütles ta.

„Antud programmi edukust saame hinnata uue aasta alguses, kui analüüsime müügistatistikat ning klientidelt saadud tagasisidet. Antud programmi toodete osas hindame ka seda, kui suurt mõju on nad avaldanud kaupluse käibele,“ selgitas Põder.

Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Maarit EermeKaubandus.ee juhtTel: 514 4884
Cätlin PuhkanKaubandus.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 5331 5700
Merit VõigemastKaubandus.ee toimetajaTel: 5471 0757