Maksustamisel ei erine veebis kaupade müümine kuidagi näiteks poes riiete müümisest, kirjutab maksuameti kontrolliosakonna revident Rauno Õismaa.
- maksuameti kontrolliosakonna revident Rauno Õismaa Foto: erakogu
Kaupade müümine interneti vahendusel on kasvav trend kogu maailmas. Suur osa kaupadest müüakse selleks, et leida oma kasutatud asjale uus omanik. Samuti on hulk inimesi, kes välismaa portaalidest tellivad uut kaupa, et see mõningase juurdehindlusega edasi müüa ning tulu teenida. Maksu- ja tolliameti tähelepanu all on mainitud tegevustest aga üldjuhul ainult viimane.
Maksustamisel ei erine veebis kaupade müümine kuidagi poes riiete müümisest. Mõlemad on käsitletavad ettevõtlusena, kui teenitakse maksustatavat tulu, tegutsetakse järjepidevalt ning reklaamitakse enda tegevust. Seega ei ole sisulist vahet, millises kanalis (osta.ee, buduaar.ee, facebook.com jt) tegutsetakse, vaid see, millega täpsemalt tegeletakse.
Jälgitakse riskipõhiselt
E-kaubanduse kontrolli tehakse süstemaatiliselt ning amet monitoorib netikauplejaid riskipõhiselt – seda nii Facebookis kui spetsiaalselt kauba müügile keskendunud lehtedel. Maksuamet teeb koostööd e-kaubanduse liiduga, tarbijakaitseametiga ja politsei- ja piirivalveametiga.
Kui tuvastame, et isik tegeleb järjepidevalt kaupade müügiga internetikeskkonnas, kuid ei ole oma tegevust FIE-na ega äriühinguna registreerinud või ei deklareeri tulusid, siis alustame menetlust. Vajadusel küsime lisateavet ja dokumente maksukohustuslaselt ja kolmandatel isikutelt.
Suur osa e-kaubandusega seotud isikuid on noored, kes tihti põhjendavad ettevõtluse registreerimata jätmist teadmatusega. Pärast maksuhalduri sekkumist on suurem osa kontrollitutest siiski teenitud tulu vabatahtlikult juurde deklareerinud või oma ettevõtluse registreerinud.
Seotud lood
Nii nagu inimestes, hinnatakse ka ettevõtluses ausust ja sõnapidamist. Üha kasvava populaarsusega e-kaubanduses on end pildile sättinud sadu valemängijaid, kes vilistavad kehtivatele seadustele ja tarbija õigustele.
Advendikalendrid olid eelmisel sajandil peamiselt lastele turustatud viletsavõitu šokolaadiga kommikarbid, mille aknaid avati igal jõulueelsel päeval, lootuses leida kartongi tagant midagi erilist. Ehk oled tähele pannud, et advendikalendrite valik on poelettidel aga igal aastal järjest mitmekesisemaks muutunud. Oma minikingikogumikega on tulnud turule nii mänguasjatootjad, sokikaupmehed, küünlavalmistajad kui ka ilubrändid.
Enimloetud
3
Sekslelude poodnik teeks täna alustades paar asja teisiti
Viimased uudised
Sekslelude poodnik teeks täna alustades paar asja teisiti
Hetkel kuum
Omanik: keegi ei soovi pikalt pidada kahjumis äri
Esikoha võitja ei tahtnud öelda, kus nende pood asub
Tagasi Kaubandus esilehele