Hanno Jarvet • 12. jaanuar 2016
Jaga lugu:

Kolm mõtet müügimeeskonna tulemuslikkuse tõstmiseks

Juhtimiskonsultant Hanno Jarvet
Juhtimiskonsultant Hanno Jarvet  Foto: Terje Lepp

Juhtimiskonsultant Hanno Jarvet toob välja kolm mõtet, mida on hea silmas pidada aasta alguses oma müügimeeskonna tulemuslikkuse ja tööga rahulolu uuele tasemele viimiseks.

1. Selged ootused müügiinimestele.

Kas müügiinimesed teavad mida me neilt pikemas perspektiivis ootame ning kuidas nende tulemusi mõõdame?

Kui ettevõtte juhatuse liige peab kihutuskõne, et me peaks nüüd tuvastama paremini kliendi vajadusi ning nendest lähtuvalt oma tooteid pakkuma ja kliendis WOW-elamusi esile kutsuma, siis sellest jääb müügifunktsioonile väheks.

Ideekonverents: müügi kasv 2016 toimub 15. märtsil Kaval Antsu Talus, Tallinnas.

Konverentsil räägivad enda teeninduse- ja müügiga seotud kogemuslugusid Elisa Eesti, LHV Pank ja Dubais töötav Nike kategooriajuht.

Võimalik on osaleda kahes atraktiivses töötoas müük ja teenindus, kus ühes räägitakse müügiplaanist ja selle elluviimises ning teisest teenindajate väsimuse ületamisest ehk kuidas innustada teenindajaid pakkuma paremat teenindust. 

Tunnustatud müügi- ja teenindusjuhid vestlevad omavahel käesoleva müügi ja teeninduse arengute üle ning kuidas tõsta teeninduse ja müügi taset.  

Müügis ja teeninduses on iga päev erinevaid väljakutseid, ning kuidas nendega paremini hakkama saada ja keerulised probleemid lahendada, siis seda õpetab action learningu meetodi asutaja Rasmus Pedanik. 

Kuni 8. märtsini kehtib konverentsile registreerumiseks soodushind 179 eurot (km-ga 214,80). Registreeru SIIN. 

 

Eesliini inimestele on vaja konkreetsemaid juhiseid, mis kirjeldavad soovitud käitumist ning joonistavad pildi loodetud tulemustest. Selleks, et olla meie ettevõttes tipptegija, pead sa oskama läbi viia neid erinevaid vestluseid nende erinevates rollides inimestega ning saavutama selliseid tulemusi.

Õpipoisi-rolli taseme eeldused on sellised, Selli-rolli omad niisugused ja Meistri-rolli omad naasugused. Kui inimestele on selged käitumise ja kompetentsiootused, aita neil seada endale konkreetsed, jõukohased, ise valitud eesmärgid üksikute tulemuste osas.

2. Individuaalne coaching.

Kas me pakume oma müügiinimestele lühikeses perspektiivis vajalikku tuge ja tagasisidet?

Paljud juhid ütlevad, et neil ei jää igapäevatöö kõrvalt aega oma inimeste arendamisega tegeleda, ning enamus ajast kulub pigem kalaga toitmisele, kui kalapüügi õpetamisele. Tulemuseks on pidev tulekahjude kustutamine, kehvad tulemused ja madal tööga rahulolu.

Kui inimesed teavad, mida ja miks nad peavad tegema, vajavad nad ka spetsiifilisi teadmisi ja oskuseid kuidas seda teha. Manuaalid ja standardid aitavad küll vähendada jushuslikkust tulemuste parandamisel, kuid ilma individuaalse toeta jääb areng aeglaseks.

Lisaks otsesele juhile on ka võimalik kaasata edukamad tegijad teiste müügiinimeste mentorlusprotsessi ning anda neile teine väljund lisaks kitsaste müügitulemuste saavutamisele.

3. Efektiivne müügiprotsess ja tugisüsteemid.

Kui palju saame aega pühendada väärtuslikule müügitööle ja kui palju kulub mujale?

Kui ootused on selged, siis eemalda müügiinimeste teelt tõkked, mis takistavad neil enamiku oma ajast enim väärtust loovatele müügiülesannetele keskenduda.

Efektiivne protsess tähendab ka seda, et müügijuhil on piisav ülevaade toimuvast, et müügi efektiivsust veelgi parandada.

Pikemalt müügimeeskonna tulemuslikkusest ja tööga rahulolu suurendamisest räägin 15. märtsil toimuval Ideekonverents: müügi kasv 2016.

 

Jaga lugu:
Seotud lood
KAUBANDUSE UUDISKIRJAGA LIITUMINE

Telli olulisemad kaubandusteemalised uudised igal nädalal enda postkasti.

Kaubandus.ee toetajad:

Enimloetud
Maarit Eerme
Maarit EermeKaubandus.ee juht-toimetajaTel: 51 44 884maarit@kaubandus.ee
Cätlin Puhkan
Cätlin PuhkanKaubandus.ee reklaami müügijuhtTel: 53 315 700catlin.puhkan@aripaev.ee

Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Veebilehe kasutamist jätkates nõustute küpsiste kasutamisega. Loe lähemalt