Alkoholiseadus vajab muutusi, et tuua poodidesse automaatne näotuvastus
Eestis on iseteeninduslik ostlemine laialdaselt levinud, kuid vanusepiiranguga toodete puhul nõutav müüja sekkumine on aegunud lahendus, ütles StrongPointi Eesti haru võtmekliendihalduri Anton Martšenko.
„Tuleb arvestada, et meie praegune süsteem toetub väga tugevalt teenindajale. Kuigi kindlasti töötavad meie kaupmeeste juures kohusetundlikud inimesed, siis on vanusekontroll sellele vaatamata tihti väga subjektiivne ja ostja vanust hinnatakse üldjuhul kaugelt vaadates lihtsalt näo järgi ja mõnikord ei hinnata üldse. See tähendab paratamatult olukorda, kus vanusepiiranguga tooted võivad sattuda alaealise kätte,“ selgitas Martšenko.
Kaubakadude vähendamisel ei ole tehnoloogia kõige olulisem komponent – kui töötaja ei ole piisavalt koolitatud, siis kaubakadude vähenemisest võib und näha, rääkis Baltic Retail Forumil üles astunud ekspert Mark Hough USA kaubandustehnoloogia ettevõttest NCR Voyix.
Esmaspäeval kinnitas rahanduskomisjon, et täiendavat alkoholiaktsiisi 2025. aastal ei tule, mis lubas nii mõnelegi alkoholimüüjale kergendavat hingetõmmet.
Kinnisvaraettevõtjatele Marko Kullile ja Ahti Kiilile kuuluv kokteilibaar Butterfly Lounge teatas möödunud nädalal, et sulgeb jäädavalt oma uksed. Omanikud ise pole kommentare jaganud. Konkurentidele tuli aga uudis menuka kokteilibaari sulgemisest üllatusena.
Kinnisvaraettevõtjatele Marko Kullile ja Ahti Kiilile kuuluv kokteilibaar Butterfly Lounge teatas möödunud nädalal, et sulgeb jäädavalt oma uksed. Omanikud ise pole kommentare jaganud. Konkurentidele tuli aga uudis menuka kokteilibaari sulgemisest üllatusena.
Omnichannel’i ehk eestipäraselt omnikanali kontseptsioonist on räägitud juba aastaid, kuid paljud ettevõtted ootavad endiselt, et keegi teine esimesed sammud teeks. Covid-19 pandeemia muutis mängureegleid drastiliselt – tavapoodide ajutine sulgemine sundis kaupmehi kiirkorras e-poode arendama. Ehk on just tänu sellele täna vaade omnikanali strateegiale selgem kui kunagi varem ning digitaalse ja füüsilise kaupluse piir üha hägusem. Edukad jaekaubandusettevõtted ei küsi enam "kas?", vaid "kuidas?" integreerida e-poe parimad omadused füüsilisse keskkonda.