Kui põhjamaades nähakse poevarguste kurjajuurena iseteeninduskassasid, siis Eestis peitub põhjus inimeste kehvas rahalises seisus. „Vargused on rohkem liikunud igapäevastesse toidukaupadesse,“ ütles Selveri äriarvestuse juht Kristjan Anderson Äripäeva raadio hommikuprogrammis.
“Alkohol on alati aktuaalne, aga näiteks viimase paari aasta uus tulnuk on kallimad maiustused ja šokolaad,” ütles Anderson. Ta tõdes, et viimastel aastatel on varguskatsete arv ja kahju ettevõttele suurenenud.
Soome poekett K-Market teatas sel nädalal, et kaotab iseteeninduskassad, sest inimesed kipuvad toimima ebaausalt, vahendas Helsingin Sanomat. Poeketi esindaja sõnas, et ka Rootsis on sarnane trend.
Anderson aga leiab, et Eestist iseteeninduskassad ei kao. Mustvalgeid tõendeid selle kinnituseks pole. Selveri puhul on viimase paari aasta keskmine kahjutaseme tase sarnane sellele ajale, kui iseteenindust veel üldse ei kasutatud, rääkis ta. Umbes kolmandik inimesi Eestis tänini ei kasuta seda teenust.
Lisaks arutati intervjuus, kuidas Selver tuleb toime müügimahtude vähenemisega, kas kaubanduspinda on Eestis liiga palju ning milline on e-kaubanduse roll tulevikus.
Küsis: Kaspar Viira.
Foto autor: Andras Kralla
Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.