Autorid: Maarit Eerme, Hando Sinisalu • 5. detsember 2019

Jaekaubanduse trendid tulevad Poolast

Colliers Internationali partner Avo Rõõmussaar ütles Äripäeva raadiosaates „Kaubandusest ja meelelahutusest“, et uued kaubamärgid tulevad meile altpoolt ning tuleb jälgida seda, mis Poolas toimub.

Allan Remmelkoor, Avo Rõõmussaar

Rõõmussaare sõnul ei saa me üle ega ümber sellest, et globaalsed trendid mõjutavad lõpuks ka Eestit. „Vaadates suuremaid turge, siis on üha enam näha klassikaliste kaubanduskeskuste sulgemist ning üha enam oste liigub e-kanalitesse ning keskustes toimiv äri muutub kogemustel põhinevaks – meelelahutus ja toitlustus,“ rääkis ta ning lisas, et see trendi näeme Eestis üha rohkem ja rohkem.

Tema hinnangul hakkame keskustes üha rohkem nägema ka järjest rohkem co-working tüüpi lähenemist. „Ühel pinnal võib tegutseda erinevad ettevõtted – näiteks Rocca al Mare keskuses Telia seindus koos kohvikuga. Selliseid miksitud lahendusi tuleb peagi kindlasti ka T1 Mall of Tallinna.“

Uued kaubamärgid

Pro Kapitali juhatuse liige Allan Remmelkoor usub, et Eestisse tuleku järjekorras võiks olla Starbucks, Primark ja ka Uniqlo. „Starbucks on Skandinaavias kõikjal olemas, kuid Uniqlot ja Primarki tuleb täna veidi kaugemalt otsima minna.“ Ta lisab, et eks Eesti häda ole see, et me oleme niivõrd tillukesed. „Suured kaubamärgid võtavad kõigepealt ette suured turud, kuid lõpuks ikka jõuavad ka siia. Me peame siin lihtsalt müüma Eestit kui Baltikumi üht ägedat, põnevat ja hea sissetulekuga riiki,“ ütles Remmelkoor.

„Tänane suundumus kaubanduses on pigem selline, kus täna liigub uute kaubamärkide poodide avamine pigem Poola – Leedu – Läti ja siis alles Eesti. Eks ta ole ikka sedasi, et kus on suurem turg, siis sinna minnakse enne,“ selgitas Rõõmussaar. Ta lisas, et kui vaadata, mis kaubamärgid on esindatud Poolas, siis peaks vaatama pigem nende poole. „Täna Uniqlo kauplust Poolas ei ole ning ennem ta Eestisse ka ei tule, kui kauplus on avatud Poolas. Paratamatult tuleb see trend täna sealt ehk peaksime vaatama, mida on teinud IKEA ja mida teeb Decathlon täna. Kõik sellised brändid tulevad sealtpoolt ülespoole,“ rõhutas ta.

Remmelkoor lisas, et on ka mõningaid näiteid, kus Eestisse/Baltikumi tullakse ka Venemaa suunalt. „Aga me peame ise olema aktiivsed ja uusi kaubamärke siia meelitama.“

Suurte kaubamärkide kodubaasid

Rõõmussaar rääkis, et globaalne trend, millest peaks kaubandus lähtuma on see, et järjest rohkem valivad suured brändid nagu Zara, Reserved või H&M endale mingisuguse keskuse, kuhu luuakse omale kodubaas. „See ei juhtu Tallinnas mitte vähem kui kolme aasta jooksul, pigem 5-10 aasta jooksul.“ Ta selgitas, et see juhtub seetõttu, et brändide jaoks on oluline oma kaupa müüa omni-channelis ehk siis müüa tooteid e-kauplusest kui ka tavakauplusest. „Kaubanduskeskusesse jääb rohkem ostu kinnitamine, kus müüakse ka sealset mõnusat olekut ning võimalus kogeda erinevaid interaktiivseid võimalusi.“ Rõõmussaar lisas veel, et keskustesse luuakse kindlasti juurde ka toetavaid funktsioone – bürood, hotell, meelelahutust ning igaüks püüab leida selle õige nišši vastavalt oma asukohale.

„Me oleme T1 õnnelikud selle üle, et oleme loonud innovaatilise ruumi ning täna pöördutakse meie poole sooviga tuua siia erinevaid tegevusi,“ ütles Remmelkoor.

Kuula saatest, mida räägivad Allan Remmelkoor ja Avo Rõõmussaar rendihindadest ja sellest, kui palju mõjutab keskuse tulu meelelahutuse kaasamine? Samuti kuuled, kas vanad keskused hakkavad ennast kinni panema või kuidas koos e-kaubandusega keskuses tegutseda.

Saadet juhib Hando Sinisalu

Jaga lugu
Kaubandus.ee toetajad:
Maarit EermeKaubandus.ee juht-toimetajaTel: 51 44 884
Cätlin PuhkanKaubandus.ee reklaami müügijuhtTel: 53 315 700