Ettevõtted peaksid üle vaatama, et nende koduleht oleks mobiilisõbralik, sõnas Eesti E-kaubanduse Liidu tegevjuht Tõnu Väät. Nimelt on mobiiltelefon esimene koht, kust uuringute järgi toote või firma kohta infot otsitakse.
Eesti Panga andmetel oli Eesti e-kaubanduse käive 2019. aastal 1,4 miljardit eurot, keskmine kuukäive 118 miljonit eurot. E-ostlemine kasvas mullu 26 protsenti, sarnases suurusjärgus on kasv olnud viimasel viiel aastal. Väädi hinnangul võib sarnases mahus kasvu prognoosida ka tänavu.
Rääkides Eesti veebipoodidest tõi Väät saates esile, et rohkem tuleks teha tööd mobiilirakendusega, mis peaks olema lihtne, töökindel, informatiivne ja tarbijasõbralik. Praegusel kujul näeb umbes kolmandik neist liidu juhi meelest kehvapoolne välja.
Mobiilivaatega on kaupmeestel ülioluline tegeleda seetõttu, et 90 protsenti esmasest toote või ettevõtte otsingust ning 70 protsenti e-ostudest tehakse mobiiltelefonis. Väädi sõnul on praegu päris sagedased juhtumid, kus kaup pannakse küll ostukorvi, kuid tehing jääb lõpuks ikkagi tegemata. "Näiteks Rimisse minnes lahkub inimene enamasti ostuga, veebipoes on ebamugavuste korral lihtne teha klikk ja lahkuda," näitlikustas Väät.
Kuula lõiku hommikuprogrammist, kus tuleb juttu ka Hiina "kirjasõpradest" ning kui suur probleem on see Eesti jaoks.
Seotud lood
Eesti turul üle 30 aasta tegutsenud Smarten Logistics pakub kolmanda osapoole logistikat ehk 3PL. Me hoolitseme kõige logistikaga seonduva eest: alates laovarude planeerimisest, kaupade vastuvõtust, arvele võtmisest, ladustamisest ning lõpetades nende klientideni toimetamisega. Lähemalt räägib Martin Karolin Smarteni müügiosakonnast.
Enimloetud
2
Osanike vahel olid pikalt suured erimeelsused. “Terve linn teadis seda”
Hetkel kuum
Osanike vahel olid pikalt suured erimeelsused. “Terve linn teadis seda”
Kahel värskel juhil CV-s ühine Barboras töötamine
Omanik: keegi ei soovi pikalt pidada kahjumis äri
Tagasi Kaubandus esilehele