Uus pakendiseadus annab peagi tunda. Kuidas edasi?
Äripäeva raadio saade "Rohepöörde praktikud" keskendub mais kehtima hakanud uuele pakendiseadusele. Saame selgust, mida toob kaasa ühekorraplasti direktiiv ja kuidas see muude asjade hulgas avalikke üritusi mõjutab.
Piimatööstuskontserni Nordic Milk alla kuulub ka kaubamärk Tere. Kontsern on nüüdseks juba kolm aastat enda keskkonnamõjusid jälginud. Foto: Raul Mee
Kuuleme Nordic Milki ülevaadet sellest, mida nad on kolme aasta jooksul, mil nad on oma keskkonnamõjusid jälginud, otsustanud teisiti tegema hakata ning mille põhjal nad viimasel ajal pakendimaterjalide valikuid teinud on. Saame aimu sellest, mis keerukused uue seaduse järgimisel ettevõtetel ja eriti toidutööstusel tekkida võivad.
Kuna uue pakendiseadusega laieneb aruandluskohustus, selgitavad saatekülalised, mida pakendiarvestusel ja -aruandluses silmas pidada.
Saatekülalised on Nordic Milki kestliku arengu juht Katrin Tamm, Pakendikeskuse keskkonnakonsultant Siret Kapak ja Pakendiringluse juhatuse liige Alder Harkmann. Saatejuht on Kerttu Metsar.
Alates selle aasta 1. maist tuleb ettevõtetel hakata esitama pakendi aruandlust. Kui varem olid pakendikogustele teatud normid, mida ületades tuli alles aruannet esitada, siis nüüd tuleb seda teha kõigil.
Alates 1.maist hakkavad kehtima uued pakendiseaduse nõuded. Need puudutavad kõiki ettevõtteid, kes pakendavad kaupa või veavad sise ning müüvad pakendatud kaupa. Millised on uuendused, millega ettevõtted peaksid arvestama, räägib OÜ Eesti Pakendiringluse juhatuse liige Alder Harkmann.
Eesti turul üle 30 aasta tegutsenud Smarten Logistics pakub kolmanda osapoole logistikat ehk 3PL. Me hoolitseme kõige logistikaga seonduva eest: alates laovarude planeerimisest, kaupade vastuvõtust, arvele võtmisest, ladustamisest ning lõpetades nende klientideni toimetamisega. Lähemalt räägib Martin Karolin Smarteni müügiosakonnast.