Tarmo Kleimann: Narvas ostetakse miskipärast vähem jalatseid
Euribori tõus jätab inimestele vähem raha tarbimiseks, mistõttu märksõna, millega sel sügisel äriplaane koostame, on “ärevus”, rääkis Astri Grupi Narva üksuse ja Tallinna planeeringute juht Tarmo Kleimann.
Astri Grupi Narva üksuse juht Tarmo Kleimann tunnetab järgmise aasta suhtes ärevust.
Foto: Andres Laanem
Eelmise aastaga võrreldes on käive Kleimanni sõnul langenud, kuid võrdlusbaasi arvestades on see loogiline. "Mullu mõjutasid tulemusi positiivselt pensionireformi väljamaksed, aga ka koroonakriisist väljumisega seotud ostlemistuhin,” märkis Kleimann Äripäeva raadio hommikuprogrammis.
Omnichannel’i ehk eestipäraselt omnikanali kontseptsioonist on räägitud juba aastaid, kuid paljud ettevõtted ootavad endiselt, et keegi teine esimesed sammud teeks. Covid-19 pandeemia muutis mängureegleid drastiliselt – tavapoodide ajutine sulgemine sundis kaupmehi kiirkorras e-poode arendama. Ehk on just tänu sellele täna vaade omnikanali strateegiale selgem kui kunagi varem ning digitaalse ja füüsilise kaupluse piir üha hägusem. Edukad jaekaubandusettevõtted ei küsi enam "kas?", vaid "kuidas?" integreerida e-poe parimad omadused füüsilisse keskkonda.