• 12.02.25, 12:16

Konkurentsianalüütik: suurte mööblimüüjate sära on hetkel kustunud, väiksemad tõstavad pead

Jaekaubanduse värsketest arengutest on põhjust tuua välja kaks olulist muutust tarbijakäitumises, millega kaupmehed peaksid hakkama edaspidi arvestama, ütles Infopanga konkurentsianalüütik Sigrid Kõiv.
Konkurentsianalüütik: suurte mööblimüüjate sära on hetkel kustunud, väiksemad tõstavad pead
  • Foto: Meeli Küttim
Sigrid Kõiv rääkis Äripäeva raadio kolmapäevases hommikuprogrammis, et tarbijakäitumise üks oluline muutus on odava hinna otsimine.
Analüütiku sõnul otsib tarbija odavat hinda ka majanduse kasvades, sest varasemast on sisse tekkinud uue harjumusena leida madalama hinnaga tooteid ja teenuseid. "Ta on harjunud seda otsima, ta teab, kuidas seda otsida," märkis Kõiv.
Teiseks suureks muutuseks tarbijakäitumises on e-kanalite kasutamine ostlemise. “Inimesed tellivad nüüd ka tavalisi igapäevakaupu kulleritega,” rääkis Kõiv ning lisas, et möödunud aastal tehtud raport näitas, et kui logistikaettevõtetel, kellel muidu tulemustega ei hiilga, tõusis koondkäibega 7%.
Ta tõdes, et loomulikult mängib suurt rolli ka asjaolu, et tarbija on hinnatundlik ning ostab täna tarbekaupu suurtelt välismaistelt gigantidelt.

Suuremate mööblimüüjate sära on kustunud

Kõiv ütles kindlameelselt, et mööblimüük sõltub kahest asjast: tarbijakindlustundest ning ehitus- ja kinnisvarasektori aktiivsusest. “Täna pole rõõmsaid sõnumeid lähiajal oodata. Mööblimüüjate koondkäive vähenes 6,6%, mis on päris suur,” ütles Kõiv ning lisas, et muuseas on ka suure gigandi IKEA müük on kärbunud.
“Tasub märkida, et väiksemad tegijad on pead pisut tõstnud, millest võib järeldada, et suuremate gigandite sära aeg on hetkel läbi saanud. “Võib olla on tarbija tüdinenud sellest ühest ja samast Skandinaavia stiilist ning on hakanud otsima midagi muud otsima,” arutles ta. Ta lisas, et kasvud ei ole küll väga suured, aga üldise kahanemise taustal on see väga hea tulemus.
“Samas see midagi suurt ei tähenda, kuna kinnisvarasektur on vähem aktiivne ning tarbija kindlus on. Peagi tuleb see aeg, kus gigandid taastuvad, kus suuri kappe ja diivaneid on ju varsti jälle vaja,” ütles Kõiv.
Sigrid Kõivuga vestles Indrek Lepik.
Konkurentsianalüütik: tarbijad on oma käitumises muutnud kahte asja
00:00

Seotud lood

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Kaubandus esilehele