18 jaanuar 2018

Kuidas presenteerida kaupa omanäoliselt ja meeldejäävalt?

Tradehouse kauplus Pärnus  Foto: Meediagrupi OÜ

Erilahendusega mööbel kaubanduse kontekstis on üsna lai mõiste. Võime rääkida nii esitlusstendist kui ka kaupluse kassaletist. Kaupluse sisustuse artiklite sarja esimeses loos toob üle 20 aastase kogemusega tellimusmööblit valmistanud Meediagrupi OÜ välja võimalused, kuidas presenteerida oma kaupa või teenust omanäoliselt, meeldejäävalt ja parimal võimalikul moel.

Hoolikalt läbimõeldud sisustuslahendus kaubanduspinnale on investeering. Tihedas konkurentsis jäävad pinnale vaid need, kes suudavad end silmapaistvamalt esile tuua, kuid ka ainult väljapaistvast visuaalsest väljendusest võib jääda väheks, kui puudub otstarbekus ja kasutajamugavus. Lisaks tuleb arvestada erinõuetega.

Mööbli erilahenduse vajaduse kaubanduspinnale dikteerib eelkõige müüdav kaup ja/või teenus. Esmalt tuleb läbi mõelda, mida ning kuidas presenteerida soovitakse ja kas need soovid on kooskõlas reaalsete võimalustega. Sõna „erilahenduslik“ ütleb juba ise, et arvestatakse tellija erisoove ja võimalusel viiakse need ka ellu. Väga oluline on dialoog kliendiga, et saavutada soovitud lõpptulemus. Materjalide valik on mitmekülgne ning enamus ideid, tänu tänapäeva tehnoloogiale, hõlpsasti teostatavad. Individuaalprojekt antakse töösse pärast lõpliku kavandi kinnitamist.

Kaupluse mööbli valmistamisel on üsna laialt kasutusel soonsein ehk pilusein, seda nii saare ja pööriku kujul kui ka lihtsalt seinale kinnitatud paneelina. Sisselõigetega kandepinnale saab paigaldada erinevaid riiuleid, taskuid, piike ja kandureid, mis omakorda annab võimaluse välja panna laias valikus erinevaid tootegruppe. Materjal on leidnud laiemat kasutust apteekides ja kosmeetikapoodides, töö- ja ehitusriistade väljapanekul ning elektroonika kauplustes.

Toidu- ja tarbekaupade väljapanekuks vajaminevale mööblile tuleb kindlasti juurde arvestada ka erinevad riiulisüsteemid ja lisavarustus, mis lihtsustab kauba väljapanekut, vähendab selle korrashoiuks ja täiendamiseks kuluvat aega ning tõhustab kauplusesisest infovahetust. Sinna hulka kuuluvad näiteks kauba jagajad, rullikplaadid ning tõukur- ja lükandsüsteemid, mis on lihtsasti paigaldatavad ja mida saab mööblile juurde tellida lisavarustusena. Kasutusmugavust silmas pidades on need lisad tänapäeval hädavajalikud, sest ostlemise mugavus mõjutab oluliselt tarbija ostuotsuseid.

Massiivsete klaasvitriinide aeg kaubanduses on ümber saamas ja oluliselt rohkem on rõhku pandud puitmööblile. Klaasi kasutus jääb, kuid hoopis teises ja stiilsemas võtmes ning aina rohkem kombineerituna LED valgusribaga (HoReCa ja ilusektor). Viimast on tänu paigaldamise lihtsusele võimalik kasutada põhimõtteliselt iga lahenduse juures. Kaubariiulil tõstab see oluliselt toodete nähtavust ning kuna LED valgustus ei soojene, sobib see ideaalselt ka temperatuuritundlikule kaubale nagu näiteks toiduained ja kosmeetika- ning apteegitooted. LED valgustuse eeliseks on ka vastupidavus madalamatel temperatuuridel, mistõttu ei tohiks unustada selle kasutamise võimalust külmletis.

Ideaalkosmeetika kauplus Ülemiste Keskuses (LED, klaas, must akrüül)  

LED valgustuse kasutamist ei saa alahinnata ka erinevate nö promostendide juures, kus eesmärk on konkreetset toodet lühiajaliselt, kuid väga silmapaistvalt esile tuua. Eksklusiivsust saab lisada ka värvilise akrüülklaasiga. Siinkohal võib paralleelselt rääkida ka messimööbli lahendustest, mille märksõnadeks on nähtavus, kompaktsus ja teemakohasus ning loomulikult, originaalsus. Liiga keerulised või massiivsed konstruktsioonid teevad raskeks ka selle ülespaneku ja teisaldamise messipinnalt.  Vähem on rohkem ja pigem annavad efekti detailid.

Mumm šampanja promostend (must akrüül, LED)  

Mööblile saab tarvikutena juurde tellida ka akrüülist valmistatud karpe, sahtleid, loosikaste jm esitlustarvikuid, mis valmistatakse just tellijale sobivate mõõtudega ja koguses. Head tähelepanu püüdjad on pöörlevad tootealused, taustvalgustusega fotoklaas ning tehnikaajastule vastavalt ka integreeritud digiekraanid.

Paljudelel rahvusvaheliselt tuntud moe- ja kosmeetikabrändidel on väljakujunenud oma visuaalne identiteet, mida järgitakse üheselt üle maailma, mistõttu tuleb ettekirjutustega väga täpselt arvestada. Kui rangeid reegleid ette seatud ei ole, saab materjalidega veidi fantaasiarikkamalt ümber käia. Kosmeetikatoodete väljapanekul on tähtis esinduslikkus, mistõttu kosmeetikastendide valmistamisel on oma koht nii akrüülmaterjalil kui ka dibondil. Mõlemad materjalid on kerged ja hästi töödeldavad, akrüülil on lai värvivalik ning alumiiniumisisaldus annab dibondile hea pinnasileduse ning vastupidavuse. Freesimise või laserlõikamise teel on võimalik akrüülist välja lõigata kosmeetikatoodete pakendile sobiv kuju. Akrüülmaterjalist valmistatakse , lisaks värvilisele logole,  ka erineva kujundusega interjööri rikastavaid sisustuselemente.

Elizabeth Arden stend LED valgustusega (akrüül, dibond)  

Asukoht: Liimi 8, Tallinn

tel: 610 4045

info@meediagrupi.ee

www.meediagrupi.ee

Meediagrupi OÜ omab pikaajaliselt kogemust erinevate kaubanduspindade sisustamisel nii Eestis, Soomes kui ka Skandianaaviamaades, olles loonud unikaalseid kujundusi mistahes spetsiifikaga kaubagruppidele ja sisustanud nii väikeseid butiike kui ka supermarketeid. Ekspertidest koosnev meeskond saab hakkama ka keerulisemate tehniliste projektidega ning garanteerib tehtud tööde kvaliteedi.

Jaga lugu:
Seotud lood
KAUBANDUSE UUDISKIRJAGA LIITUMINE

Telli olulisemad kaubandusteemalised uudised igal nädalal enda postkasti.

Kaubandus.ee toetajad:

Maarit Eerme
Maarit EermeKaubandus.ee juht-toimetajaTel: 51 44 884
Cätlin Puhkan
Cätlin PuhkanKaubandus.ee reklaami müügijuhtTel: 53 315 700