Kauplustel jõuab kätte aeg, kus tuleb asendada kahjulikud külmaainena kasutatavad kasvuhoonegaasid keskkonnasõbralikema külmaainete vastu, milliseks hetkel on enamkasutav CO2. Kaupluse sisustuse artiklite sarja teises loos räägivad Tiit Toomsalu ja Leelo Liimand Viessmann Külmasüsteemid OÜst lähemalt, millele seejuures tähelepanu pöörata.
- Energiasäästlikud ja keskkonnasõbalikud külmalahendused Foto: Viessmann Külmasüsteemid
Pea meeles:
Kaupluses tuleb siirduda praeguselt külmaainelt uuele külmaainele. Kaupluste külmasüsteemides on hetkel uutest külmaainetest enam kasutusel süsinikdioksiid R744(CO2). Selle külmaaine kasutamisel külmaainena on suur tähendus ja mõju energiasäästule ja keskkonnasõbralikkusele.
Uutele külmaainetele üleminek võimaldab süsteeme muuta veelgi energiasäästlikumaks ja keskkonnasõbralikumaks. - Soojuse salvestamine CO külmasüsteemidel annab paremad võimalused lähtuvalt kõrgema soojuse eralduse tõttu sooja tarbevee tootmiseks.
Kauplused peaksid panustama energiatõhusatesse külmasüsteemidesse, sh energiasäästlikesse külmaseadmetesse ja külmalahendustesse.
Loodussõbralikud külmaained
Euroopa Liidu uue fluoritud kasvuhoonegaasi määruse eesmärgiks on vähendada F-gaaside heitkoguseid, hoidudes suure kliimamõjuga F-gaaside kasutamisest energiatõhusate ja ohutute alternatiivide kasuks. Kaupluste puhul on see määrus seotud külmasüsteemis ringleva külmaaine kogu hulgaga ning võimaliku lekke puhul keskkonda paisatud hulgaga.
Alates 01.01.2020 keelab määrus selliste F-gaaside kasutuse, millede GWP määr on suurem kui 2500 ja alates aastast 2022 keelustatakse F-gaaside kasutus, mille GWP määr on suurem kui 150.
Praegu on kasutusel uued külmaained R448A,R407C jne., mis täidavad tühimiku aastate 2020 ja 2022 vahel, kuid alates aastast 2022 on hetkel ainuvõimalik lahendus kasutada CO2, sest propaani R290 ja NH3 ammoniaaki kaupluste suurte seadmete juures kasutada ei saa. R290 külmaainet kasutatakse plug-in seadmetes ja enamik Viessmann plug-in seadmeidon juba varustatud selle külmaainega.
Uued energiasäästlikud tooted
Üheks uuenduslikuks ja energiat kokku hoidvaks lahenduseks on Viessmann e-ncore õhkkardin, mille ülesandeks on kaitsta külmseadmes olevate toodete soojenemist müügisaalist sissetungiva soojema õhu eest ning ka vastupidi – takistada külma väljumist. Viessmann e-ncore õhkkardin on õhumullidest koosnev õhuvoolu lahendus, mis põhineb aerodünaamilistel uuringutel. Õhkkardin minimaliseerib külma ja sooja õhu segunemist ning kombineerituna teiste energiasäästu tehniliste lahendustega, vähendab Viessmann e-ncore oluliselt külmriiuli energiatarvet – kusjuures, kui riiulile on pandud ette ka klaasuksed, on energia kokkuhoid veelgi märgatavam ning tundub, et mida aeg edasi, seda enam uste varianti kasutama hakataksegi.
Viessmann toodete lipulaev on TectoDeck MD5 külmriiul, mis tuli Euroopa turule 2017. aastal. Tegemist on väga energiasäästliku külmriiuliga, mille plussidest saab välja tuua uue e-ncore õhkkardinatehnoloogia, endisest parema aurusti ja ESM-energiasäästu ventilaatorid, parema isolatsiooni ning uue energiasäästliku öökardina. Kõik see kokku tagab 50% väiksema energiakulu ning märkida tasub sedagi, et kõrgem aurustumistemperatuur võimaldab kasutada väiksemat kompressorit. Külmriiuli klaasuksed on väga läbipaistvad, mis on tähtis selleks, et kaup oleks hästi nähtav ja poe kliendile atraktiivne, sest peamine on kliendi jaoks eksponeerida kaupa, mitte külmseadet ennast – siinkohal mängib tähtsat rolli ka korralik LED-valgustus.
25 aastat kogemust
Keskkonnasõbralik ja energiasäästlik kauplus
Valides energiasäästlikud Viessmanni külmaseadmed, säästad energiat kogu külmasüsteemis
Viessmann e-ncore õhkkardin ja uued MD5 külmriiulid uute spetsiaalsete double glass transparent ustega tagavad veelgi väiksema energiakulu.
Hoolega valitud automaatikaga ja seadistustega optimeeritakse seadmete tööd veelgi.
Spetsialistide ja koolitatud personali ühine panus võimaldab parimat lõpptulemust.
Eesti turul on oldud juba 25 aastat, 23 aastat küll Soome firma Norpe nime ja brändi all, kuid nüüd kannab ettevõte nime Viessmann Külmasüsteemid OÜ ja toote brändiks on Viessmann. Ettevõtte tootmine asub endiselt Soomes. 25 tegutsemisaasta jooksul on Viessmann saanud endale ca 40% Eesti külmseadmete turust, peamiselt pakutakse koostööpartnerite kaasabil täislahendusi suurte kaupluste külmalahendustele, kuid tähtsal kohal on ka väiksemad plug-in seadmed. Viessmanni toodang võib olla küll veidi kallim, kuid see-eest on see kvaliteetne ning igakülgne professionaalne abi ja teenindus on Viessmanni klientidele alati tagatud.
Viessmanni kontsern on juhtiv rahvusvaheline kütte-, tööstus- ning külmseadmete ja -süsteemide tootja. 1917. aastal asutatud perefirmas töötab 11 500 inimest, grupi käive on 2,2 miljardit eurot. Viessmann on rahvusvaheliset esindatud 22 tootmisettevõttega 11 riigis, turustajate ja esindustega 74 riigis ja müügiesindustega üle maailma 120 riigis.
Rohkem infot MD5 külmriiuli kohta leiad SIIT.
Seotud lood
Tänaseks on iseenesest mõistetav, et hästi lahendatud kaupluse sisekujundus mängib ostuprotsessis olulist rolli. Läbimõeldud asendiplaan viib kliendid täpselt sinna kuhu soovitud ja kujundab ostukogemust. Kaupluse sisustuse viiendas artiklis saab vastused aga järgmistele küsimustele – kuidas kasutada ära tarbija teekonda kaupluses ning toetada müüki õigesti valitud valgustusega, samas kulusid oluliselt vähendades?
Tänapäeva kassatarkvara võimaldab ennekõike mobiilsust ehk töötab lisaks kassa ja pihuarvutile ka tahvelarvutis ja mobiilitelefonis. Lisaks on hea tarkvara kergesti juurutatav ning mugavalt seadistatav. Kaupluse sisustuse kolmandas loos räägib RTT kassatarkvara valikust.
Erilahendusega mööbel kaubanduse kontekstis on üsna lai mõiste. Võime rääkida nii esitlusstendist kui ka kaupluse kassaletist. Kaupluse sisustuse artiklite sarja esimeses loos toob üle 20 aastase kogemusega tellimusmööblit valmistanud Meediagrupi OÜ välja võimalused, kuidas presenteerida oma kaupa või teenust omanäoliselt, meeldejäävalt ja parimal võimalikul moel.
Kiiresti muutuvas keskkonnas seisab jaemüügisektor silmitsi mitmete väljakutsetega, sealhulgas kasvava konkurentsi, üha suurenevate klientide ootuste ning tehnoloogia arenguga.
Hetkel kuum
Tagasi Kaubandus esilehele