Lahutamatu osa iga poe juures on hinnad ja nende kuvamine toodete juures asetsevatel siltidel. Samas on hinnasiltide käsitsi paigaldamine ja kohati isegi välja lõikamine iga eraldiseisva toote jaoks luksus, mida mitmed ettevõtted endale tänasel päeval enam lubada ei saa, kuna töötajatest on puudus.
- Kuidas elektroonilised hinnasildid aitavad jaekaubanduses töötajate puudusega toime tulla
Just seetõttu on kaupmehed hakanud vaatama elektrooniliste hinnasiltide poole, mis aitavad Baltikumi suurima jaekaubandusele suunatud tehnoloogiaettevõtte StrongPoint võtmekliendihalduri Anton Martšenko sõnul säästa nii aega kui ka raha ning avavad uusi võimalusi hinnastamisel ja klientidega suhtlemisel.
Martšenko sõnul ei ole elektroonilised hinnasildid Eestis veel väga laialdaselt kasutusel, kuid selgelt on nende populaarsus turul tõusmas ja tulevikus saame neid ka kohalikul turul kindlasti rohkem näha.
Skandinaavia riikides on taolised sildid juba normaalsus – need on laialt levinud ning selle üheks peamiseks põhjuseks on just kallis tööjõud, mille tõttu ei saa kaupmehed endale lubada, et töötajad kulutavad oma väärtuslikku tööaega sedavõrd lihtsatele ülesannetele nagu hinnasiltide paigaldamine ja tootmine. Regioonis koostatud hinnangute kohaselt säästavad elektroonilised hinnasildid iga nädal ligikaudu 5 tundi töötaja tööaega. Aega, mida saab nüüd kulutada tähtsamate ülesannete täitmisele nagu seda on näiteks vahetu suhtlus klientidega.
„Elektroonilised hinnasildid on tehnoloogiana juba väga põhjalikult välja töötatud ja nende rakendamisele ei ole mingeid takistusi. Seega ainus kaalutlus kaupleja jaoks ongi tasuvus. Kui vaatame olukorda tööjõuturul, kus head talenti aetakse tikutulega taga, on üsna selge, et kauplejad peavad rakendama iga saadaval olevat meetodit, et enda juures tööl olevaid inimesi maksimaalselt ja võimalikult efektiivselt ära kasutada. Huvi kasvu antud lahenduse vastu näeme Eestis juba praegu,“ sõnas Martšenko.
Äri kasv
Samas ei ole töötajate aja säästmine Martšenko arvates sugugi ainus asi, mida elektroonilised hinnasildid teha aitavad. Lisaks toovad need ettevõtte hinnapoliitikasse väga palju paindlikkust. Täiesti reaalne on korraldada kaupluses hinnakampaaniaid, kus sooduspakkumine kehtib mõnel konkreetsel ajal päevas – mõte, mis paberist prinditud ja käsitsi paigaldatud siltidega ei oleks lihtsalt võimalik ega kuluefektiivne.
„Elektroonilised hinnasildid on nutika poe tunnus. Need aitavad erinevatele oludele kiirelt reageerida ja hindu vajaduse järgi kohandada. Näiteks, võib korraldada allahindluse kogu poes, teatud osakonnas, ainult teatud kategooria toodetele või hoopis vastavalt laoseisule. See aitab suurendada poe käivet samal ajal vähendades nende toodete arvu, mille peab ärilises mõttes korstnasse kirjutama,“ lisas Martšenko.
Aitab nii klienti kui töötajat
Martšenko sõnul ongi elektrooniliste hinnasiltide suureks eeliseks fakt, et need teevad ostlemiskogemuse paremaks nii kliendi kui ka poe enda jaoks. Klient näeb alati hinnasildilt korrektset ja kõige uuemat infot ning poel tekib tänu lahendusele rohkelt paindlikkust hinnapoliitikas.
„Täna turul olevad elektroonilised hinnasildid pakuvad ka mitmeid kasulikke lisafunktsioone, näiteks ühilduvust paljude haldussüsteemide ja mobiilirakendustega. Üheks võimaluseks on näiteks hinnasildid vilkuma panna, kui e-poest soetatud kauba komplekteerija toodet võtma tuleb, see aitab tooteid kiiremini leida. Samuti saab sildid ühendada klientidele pakutava rakendusega, mis juhatab inimese poes õige toote juurde,“ selgitas Martšenko.
Tema sõnul saab siltide abiga ja neid korrektselt paigaldades isegi luua süsteemi, kus poele tuleb teavitus, kui mõni toode hakkab letilt lõppema, et töötaja saaks tulla väljapanekut koheselt täiendama.
Martšenko hinnangul on poodidel tulevikus oma tööd keerulisem ilma elektrooniliste hinnasiltideta korraldada ning mõne aja pärast on antud lahendus meie poodides sama tihe nähtus kui iseteeninduskassad. Lisaks kerkib esile aina rohkem erinevaid täisautomaatsete, ilma töötajateta, poodide pilootprojekte. Taolistes poodides peavad hinnasildid olema elektroonilised ning tööjõu puudust arvestades on traditsiooniliste siltide asendamine elektroonilistega järgmine loogiline järgmine samm ka tavapoodide jaoks.
Kui soovid rohkem teada saada meie toodete ja teenuste kohta, võta palun ühendust: Anton Martšenko, telefon 55670797, e-mail
[email protected]Seotud lood
Kiiresti muutuvas keskkonnas seisab jaemüügisektor silmitsi mitmete väljakutsetega, sealhulgas kasvava konkurentsi, üha suurenevate klientide ootuste ning tehnoloogia arenguga.
Hetkel kuum
Tagasi Kaubandus esilehele