E-poe loomine võib tunduda ahvatleva võimalusena oma äri laiendamiseks, kuid see pole sugugi lihtne ülesanne. Tihti tehakse selles protsessis vigu, mis võivad lõpuks osutuda üsna kulukateks. Siin on viis levinud viga, mida e-poe loomisel tehakse, ja mõned praktilised näpunäited nende vältimiseks.
- 5 levinud viga e-poe loomisel ja näpunäiteid nende vältimiseks Foto: Pexels.com
1. Tootevaliku ja turu mõistmata jätmine
Paljud alustavad ettevõtjad teevad vea, kui valivad oma e-poe jaoks tooted ilma põhjaliku turu-uuringuta. Nad eeldavad, et kui midagi müüb hästi füüsilises poes, töötab see sama hästi ka veebis. Tegelikult võib veebiturg olla küllastunud sarnastest toodetest, mistõttu võib tooteid olla keeruline turustada ja müüa.
Näiteks kui otsustate müüa unikaalse disainiga särke, mis on teie poes hästi müünud, võite veebis avastada, et konkurents on tohutu ja sarnaseid tooteid on saadaval palju. Selleks et sellist olukorda vältida, tuleks enne tootevaliku otsustamist teha põhjalik turu-uuring, kasutades tööriistu nagu Google Trends ja Ahrefs, et mõista, millised tooted on hetkel turul nõutud ja millises nišis võiks teie pakkumine kõige paremini silma paista. Samuti on kasulik analüüsida konkurentide pakkumisi ja hinnastrateegiaid, et leida viis, kuidas oma tooted paremini esile tõsta.
2. Kehv kasutajakogemus (UX)
Teine sagedane viga on ebapiisav tähelepanu kasutajakogemusele. Paljud e-poed keskenduvad veebidisaini visuaalsele küljele, kuid unustavad seejuures, et veebileht peab olema ka tehniliselt toimiv ja lihtsasti navigeeritav. Aeglased laadimisajad ja keeruline navigeerimine võivad potentsiaalsed kliendid eemale peletada.
Oletame, et
olete loonud e-poe, mis müüb elektroonikaseadmeid. Kui ostukorvi lisamine võtab kaua aega, sest veebileht laadib aeglaselt, võib klient frustreerituna ostust loobuda ja otsida teise poe, kus protsess on sujuvam.
Veelgi enam, ostjad on tänapäeval harjunud sujuvate lahendustega ning probleemide ilmnemisel ei kõhkle nad oma pettumust sotsiaalmeedias jagamast või negatiivset arvustust jätmast. Halb arvustus võib omakorda peletada veelgi rohkem kliente eemale ja kahjustada teie brändi mainet.
Seepärast on väga oluline investeerida veebilehe optimeerimisse, tagades kiire laadimiskiiruse ja sujuva kasutuskogemuse kõigis seadmetes, eriti mobiilides, kuna üha rohkem inimesi teeb oste nutiseadmetega. Samuti tasub meeles pidada, et
kodulehe hooldus ja haldus on lehe veatu ja tõhusa jätkusuutliku toimimise jaoks väga oluline.
3. Turundusplaani puudumine
- 5 levinud viga e-poe loomisel ja näpunäiteid nende vältimiseks Foto: Pexels.com
Ilma läbimõeldud turundusplaanita võib e-poe loomine jääda poolikuks projektiks. Paljud ettevõtjad usuvad, et veebipoodi külastatakse iseenesest, kuid tegelikult on vajalik pidev turundustegevus ja SEO, et jõuda sihtrühmani. Kui te ei investeeri turundusse, võib juhtuda, et teie e-pood jääb lihtsalt märkamata.
Näiteks, kui müüte käsitööna valmistatud küünlaid, ei pruugi teid keegi üles leida, kui te pole teinud tööd SEO-ga ega reklaaminud oma toodet sotsiaalmeedias. Selle asemel, et loota orgaanilisele liiklusele, on oluline luua terviklik turundusplaan, mis hõlmab nii
SEO-d kui ka tasulist reklaami sotsiaalmeedias.
Niisamuti võib olla väga efektiivne koostöö sotsiaalmeedia mõjuisikutega, kes suudavad teie tooted tutvustada suurele hulgale potentsiaalsetele klientidele, kes võivad muutuda teie püsiklientideks. Suunamudijate kaasamine ja koostööde loomine aitab teie toodet sihtrühmale paremini nähtavaks teha.
4. Ebapiisav klienditeenindus
Hea klienditeenindus on oluline osa eduka e-poe toimimisest, kuid paljud ettevõtjad alahindavad selle tähtsust. Kui kliendid vajavad abi ja ei saa seda kiiresti, või kui tagastamisprotsess on keeruline, võib see jätta halva mulje ja viia klientide kaotamiseni.
Kujutage ette, et klient ostab teie e-poest jalanõud, kuid vale suuruse tõttu soovib need tagastada. Kui tagastamisprotsess on keeruline ja võtab kaua aega, võib klient otsustada, et ei osta teie poest enam kunagi midagi. Lisaks võib ta jätta halva arvustuse, mis mõjutab otseselt ka teiste potentsiaalsete ostjate otsuseid.
Selle vältimiseks on oluline luua tugeva klienditeeninduse süsteem, mis hõlmab lihtsat ja selget tagastamispoliitikat ning kiiret ja professionaalset kliendituge. Klientidele meeldib, kui nende mured lahendatakse kiiresti ja efektiivselt, ning see võib aidata neil naasta teie poodi ka tulevikus.
5. Liigne keskendumine uute klientide hankimisele, unustades olemasolevad
Sageli keskenduvad e-poe omanikud liiga palju uute klientide hankimisele, unustades samal ajal olemasolevate klientide hoidmise ja lojaalsuse suurendamise. Tegelikkuses on aga uue kliendi omandamine oluliselt kallim kui olemasoleva hoidmine, mistõttu tasub investeerida kordusmüügi strateegiatesse ja lojaalsusprogrammidesse.
Kui olete näiteks keskendunud ainult reklaamidele, et meelitada uusi kliente, kuid ei paku olemasolevatele klientidele mingeid hüvesid, võivad need kliendid lahkuda konkurendi juurde, kes suudab pakkuda rohkem väärtust. Lojaalsusprogrammide loomine ja pidev kontakt olemasolevate klientidega, näiteks eksklusiivsete pakkumiste ja uudiskirjade kaudu, aitab teil kliente hoida ja suurendada nende korduvostude tõenäosust. Veelgi enam, korduvostlejad on ettevõttele sageli väärtuslikumad, sest nad toovad rohkem tulu ja jagavad positiivset tagasisidet, mis omakorda meelitab ligi uusi kliente.
Kokkuvõtteks
E-poe loomisel tuleb vältida mitmeid levinud vigu, et tagada selle edukas toimimine. Põhjalik turu-uuring,
kodulehe disaini ja kasutajakogemuse optimeerimine, läbimõeldud turundusplaan ja hea klienditeenindus on võtmetähtsusega, et teie e-pood saaks konkurentidest eristuda ja edukalt kasvada. Samuti on oluline mitte unustada olemasolevate klientide hoidmist, sest lojaalsed kliendid on e-kaubanduse edu nurgakivi. E-poe loomine ja arendamine on pidev protsess, mis nõuab järjepidevat tööd ja valmisolekut kohaneda muutuvate oludega.
Seotud lood
Eesti turul üle 30 aasta tegutsenud Smarten Logistics pakub kolmanda osapoole logistikat ehk 3PL. Me hoolitseme kõige logistikaga seonduva eest: alates laovarude planeerimisest, kaupade vastuvõtust, arvele võtmisest, ladustamisest ning lõpetades nende klientideni toimetamisega. Lähemalt räägib Martin Karolin Smarteni müügiosakonnast.
Hetkel kuum
Tagasi Kaubandus esilehele