• ST
  • 04.12.25, 12:05

AI roll igapäevatöös kasvab, kuid head kliendisuhted jäävad inimeste kanda

Ehkki tehisintellekt jõuab meie argipäeva ning töistesse tegemistesse üha jõudsamalt, ei näe Sanitex gruppi kuuluva PROMO Food Service’i müügiprotsesside juht Eleri Lipping võimalust, et see lihast-luust inimese tegevuse täielikult endale haarab. AI saab olla küll assisteerivaks jõuks ning heaks abimeheks, kuid personaalsus ning inimlik kontakt ei kao kliendihalduse osas mitte kuskile.
Tehisintellekti kasutamine igapäevatöös kasvab kiiresti, pakkudes ettevõtetele võimalusi tõhustada teenuseid ja parandada efektiivsust. Kuid hoolimata AI olulise rolli suurenemisest, peavad head kliendisuhted ja nende hoidmine jääma inimeste vastutusalasse. Eksperdid rõhutavad, et masinad ei suuda täielikult asendada inimlikku kontakti ja empaatiat, mis on heade kliendisuhete aluseks. Ettevõtjad peavad leidma tasakaalu tehnoloogia ja inimeste vahel, et saavutada parimad tulemused ning säilitada usaldusväärsed suhted klientidega.

Kokkuvõtet koostab tehisarusüsteem, mitte inimene. Tehisaru võib teha vigu, seepärast soovitame alati tutvuda originaaltekstidega, millele on vastuse juures viidatud. Äripäeva toimetus ei kontrolli tehisaru antavaid vastuseid, kuid võib neid vaadata hiljem, et teenust arendada. Ootame kasutajate tagasisidet aadressil [email protected].

Sanitex gruppi kuuluva PROMO Food Service’i müügiprotsesside juht Eleri Lipping.
  • Sanitex gruppi kuuluva PROMO Food Service’i müügiprotsesside juht Eleri Lipping.
  • Foto: Marleen Aberut
Personaalse teeninduse võimekus päästa kliendisuhteid on end PROMO Food Service’i igapäevatöös tõestanud. “Toote tarneraskuse korral võttis meie haldur ohjad enda kätte, komplekteeris laost alternatiivsed tooted ning viis need ise kliendile kohale. Inimlik kontakt ja lähenemine on teeninduses tervikuna üliolulised, sest see aitab leida kiireid lahendusi ning vältida tehingute nurjumist,” kirjeldab Lipping reaalselt aset leidnud olukorda.
Partnerlus peab algama kvaliteetse teenuse ja usaldusväärsusega. Suurklient ootab küpset partnerit, kes pakub paindlikkust ja kaasamõtlemist.

Põhjalik eeltöö ja vajaduste kaardistamine loob selguse mõlemale osapoolele

B2B klienditeeninduse olemus on teistsugune, sest ostuprotsess on pikem ja mitmekihilisem. Kui erakliendid teevad sageli emotsioonioste, siis B2B otsused on ratsionaalsemad, arvestades tarneahela riske ja operatiivkulusid. Klientide vajadused on alati kompleksemad, hõlmates logistikat, sortimenti ja krediitingimusi. Ärikliendi jaoks on koostööpartneri vahetamine tunduvalt keerulisem ja pikem protsess kui tavakliendi puhul. Suurkliendi puhul on otsustajate hulk suurem, hõlmates ostujuhte, peakokki, juhatuse liikmeid, tegevjuhte ja finantsjuhte. Eleri Lipping ütleb, et suurklientide puhul tehakse alati põhjalik eeltöö, kaardistatakse tema vajadused, hinnatakse riske ning proovitakse pakkuda täislahendust.
Tugev suhe pole seotud ainult ühe halduriga, vaid klient ostab eelkõige ettevõtte mainet, toodete kvaliteeti, visiooni ja hinnastust.

Selgel rollil on heades kliendisuhetes kandev roll

Et töölõigud sujuksid ning haldamises auke ei tekiks, on Lippingu sõnul ääretult oluline rolliselgus – tähtis on teada, millise lõigu eest keegi vastutab.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Nii näiteks on PROMO Food Service'is äärmiselt tihe koostöö HORECA osakonnal teiste lülidega nagu transport (õigeaegsete tarnete tagamine), kaubavarude spetsialistid (tagades laias sortimendis toodete kättesaadavuse) ning raamatupidamine (kontode korrasoleku ja maksetähtaegade jälgimine). “See sisemine süsteemsus on eriti oluline väljakutsuvates sektorites, nagu näiteks vanalinna restoranid, kus ruumipuudus tingib logistika ja ladustamise osas suurt paindlikkust,” selgitab Lipping.
B2B äri on suhteäri, mis tugineb pikaajalistele suhetele. Partnerlus peab algama kvaliteetse teenuse ja usaldusväärsusega. Suurklient ootab küpset partnerit, kes pakub paindlikkust ja kaasamõtlemist. Hea partner on aktiivne ning aitab kliendil ennetada tuleviku väljakutseid ja kitsaskohti. Ehkki igapäevase suhtluse jaoks on populaarseteks kanaliteks telefon ja e-mail, toimuvad hinnaläbirääkimised ja koostööd puudutavate küsimuste arutamised silmast-silma kontoris, klienti külastades või Teamsis videokõnesid tehes.
“Meie HORECA suurkliendihaldurid kohtuvad klientidega paaril korral aastas, misjärel suhtlus digitaliseeritakse kuni tekib vajadus strateegiliste teemade arutamiseks,” selgitab Lipping.

AI küll aitab, ent inimlik kontakt ei kao

Haldurite kaadrivoolavus on paratamatu. Suurim väljakutse sellistel juhtudel on info kadumine ja sellest tulenev kliendi usalduse kõikumine. Lippingu sõnul on antud olukordades ääretult oluline põhjalik ja selge töö üleandmine, kus uus haldur tutvub kogu portfelli, nüansside ja ajalooga. “Tugev suhe pole seotud ainult ühe halduriga, vaid klient ostab eelkõige ettevõtte mainet, toodete kvaliteeti, visiooni ja hinnastust,” sõnab ta.
“AI roll on kasvav, kuid kliendihalduses peab lähenemine jääma personaalseks – mida isiklikum see on, seda paremaid tulemusi kõikidele osapooltele loob,” usub PROMO Food Service’i müügiprotsesside juht.
Mis on PROMO Food Service?
PROMO FSi peamiseks eesmärgiks on pakkuda oma klientidele professionaalset ja usaldusväärset teenust. Pakutakse laia valikut tooteid ning ühtlasi antakse me ka professionaalset nõu erinevat tüüpi toitlustusasutustele.
PROMO FS tegeleb:
toitlustusasutuste varustamine tooraine ja inventariga (restoranid, kohvikud, kiirsöögikohad, majutusasutused, baarid jne.)
institutsioonide ja tööstusettevõtete varustamine tooraine ja inventariga (koolid, lasteaiad, tervishoiuasutused, ettevõtted ja ametiasutused – nt. militaarinstitutsioonid, raudteetoitlustajad, lennu- ja laevafirmade catering jne)
osalemine erinevatel hangetel pakkujana

Seotud lood

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Kaubandus esilehele