Kaubandus.ee  • 7. september 2007
Jaga lugu:

Ostud tehakse valdavalt mingi müüginipi ajel

Stockholmi kaubanduskõrgkooli professor Jens Nordfält väidab, et tervelt 70% ostudest sooritatakse mingi müüginipi tulemusel, kirjutas Rootsi ajaleht Expressen.

"Lihtsamate kaupade puhul võib müük õige väljapaneku abil kasvada kuni 1000%," väitis ta. Suurim viga on arvata, et kauplus on vaid mingi anonüümne müügikanal.

Tavaoludes märkab ostja toidupoes välja pandud 8000 erinevast kaubast heal juhul 30-40 artiklit. Samas "on olemas terve rida väikesi nippe, et hoida klienti kauem kaupluses ning meelitada teda rohkem ostma," ütles Nordfält.

Näiteks ei panda maitseaineid ja suppe ritta tähestikulises järjekorras. Nii kulub kliendil soovitud kauba leidmiseks rohkem aga ning tõenäoline on, et ta ostab spontaanselt veel midagi. Sinisel taustal välja pandud kauba eest võib küsida kõrgemat hinda kui punasele taustale asetatud toodete eest. Et enamik kliente on paremakäelised, on lihtsam kaupu korvi laduda vastupäeva liikudes. Juustu märkab ostja paremini, kui riiul asub peale leivaletti. Pluus näib kenam, kui see on riputatud püksipaari kohale, mitte kõrvale. Jne, jne.

Jens Nordfält on Rootsis värskelt üllitanud raamatu "Turundus kaupluses", milles sisalduvate nippide abil saab kaupmees oma käivet vähemalt 20% võrra suurendada.

Jaga lugu:
KAUBANDUSE UUDISKIRJAGA LIITUMINE

Telli olulisemad kaubandusteemalised uudised igal nädalal enda postkasti.

Kaubandus.ee toetajad:

Enimloetud
Maarit Eerme
Maarit EermeKaubandus.ee juht-toimetajaTel: 51 44 884maarit@kaubandus.ee
Cätlin Puhkan
Cätlin PuhkanKaubandus.ee reklaami müügijuhtTel: 53 315 700catlin.puhkan@aripaev.ee

Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Veebilehe kasutamist jätkates nõustute küpsiste kasutamisega. Loe lähemalt