• 07.09.07, 17:22
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Ostud tehakse valdavalt mingi müüginipi ajel

Stockholmi kaubanduskõrgkooli professor Jens Nordfält väidab, et tervelt 70% ostudest sooritatakse mingi müüginipi tulemusel, kirjutas Rootsi ajaleht Expressen.
"Lihtsamate kaupade puhul võib müük õige väljapaneku abil kasvada kuni 1000%," väitis ta. Suurim viga on arvata, et kauplus on vaid mingi anonüümne müügikanal.
Tavaoludes märkab ostja toidupoes välja pandud 8000 erinevast kaubast heal juhul 30-40 artiklit. Samas "on olemas terve rida väikesi nippe, et hoida klienti kauem kaupluses ning meelitada teda rohkem ostma," ütles Nordfält.
Näiteks ei panda maitseaineid ja suppe ritta tähestikulises järjekorras. Nii kulub kliendil soovitud kauba leidmiseks rohkem aga ning tõenäoline on, et ta ostab spontaanselt veel midagi. Sinisel taustal välja pandud kauba eest võib küsida kõrgemat hinda kui punasele taustale asetatud toodete eest. Et enamik kliente on paremakäelised, on lihtsam kaupu korvi laduda vastupäeva liikudes. Juustu märkab ostja paremini, kui riiul asub peale leivaletti. Pluus näib kenam, kui see on riputatud püksipaari kohale, mitte kõrvale. Jne, jne.
Jens Nordfält on Rootsis värskelt üllitanud raamatu "Turundus kaupluses", milles sisalduvate nippide abil saab kaupmees oma käivet vähemalt 20% võrra suurendada.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 07.10.24, 08:00
Pühademüügid on tulemas. Kuidas vähendada e-poe kulusid?
Sujuv makseprotsess on ülimalt tähtis osa e-poe ostukogemusest. Kogu vaev ja pingutus kliendile meeldiva ostukogemuse pakkumisest võib minna luhta, kui toote eest tasudes tabab klienti mõni ebameeldiv üllatus või takistus. Selleks võib olla nii soovitud makseviisi puudumine, tehnilised takistused toimingu lõpuleviimiseks kui ka ebamugav makse kinnitamise protsess.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Kaubandus esilehele