Autor: Kaubandus.ee • 11. detsember 2007
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Napsireklaam saab juurde hoiatused

Uue reklaamiseaduse arutelul riigikogus käisid poliitikud korduvalt välja mõtte, et alkoholireklaami keelustamise vastu räägib kogemus tubakareklaami keelamisega, mis mängis trumbid kätte suurfirmadele.

Eelnõu esimesel lugemisel läinud nädalal, kui keskerakondlased nõudsid alkoholi reklaamimise jõulist piiramist, kasutasid argumendina sigarette nii majandusminister Juhan Parts kui majanduskomisjoni esimees Urmas Klaas, kirjutas Postimees.

Majandusministeeriumi ekspertide hinnangule tuginenud Partsi sõnul pakub reklaam paratamatult inimestele ka teavet.

"Kui me tarbijale infot ei anna, siis me teatud mõttes anname eelise ettevõtetele või alkoholi puhul nendele kaubamärkidele, mis on juba turul," ütles minister, tõmmates paralleeli tubakareklaami üleüldise keeluga.

"See on olnud väga kasulik tootjatele, kelle kaubamärgid on üldteada. Uute [firmade] tulek turule on praktiliselt välistatud," hoiatas Parts ettevõtluskeskkonna ja vaba konkurentsi kahjustamise eest.

Partsi kinnitusel kehtestatakse tulevikus märksa karmimad nõuded reklaami sisule. Need peavad olema varustatud hoiatustega, millesarnaseid näeb ravimireklaamidel: "Tähelepanu! Tegemist on alkoholiga. Alkohol võib kahjustada Teie tervist!"

Jaga lugu
Kaubandus.ee toetajad:
Maarit EermeKaubandus.ee juht-toimetajaTel: 51 44 884
Merilin MerilaKaubandus.ee toimetaja Tel: 5 105 933
Cätlin PuhkanKaubandus.ee reklaami müügijuhtTel: 53 315 700