• 30.12.07, 09:38
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Fujitsu saadab plasmatelerid ajalukku

Jaapani elektroonikafirma lõpetab enda poolt maailma läkitatud plasmatelerite valmistamise uue aasta märtsis, kuna vedelkristallekraani (LCD) üha laiema leviku juures ei too eelmine põlvkond enam tulu.
Fujitsu oli esimene firma, kes üheksakümnendate algul plasmaekraaniga teleritega turule tuli, vahendas AFP. Tootmist vähendati juba enne nüüdset otsust, keskendudes kõrgema hinnaklassi mudelite valmistamisele nõudlikule tarbijale USA ja Briti turul. 2005. aastal müüs Fujitsu olulise osaluse plasmatelerite üksuses Hitachile. Plasmatelerite tootmise asendusena pöörab ettevõte nüüd rohkem tähelepanu kütte- ja ventilatsiooniseadmete tegemisele.
Plasmatelerite laiatarbekaubaks saamisele eelnes kaks aastakümmet uurimis- ja arendustööd. Kineskooptelerite asemele ilmusid plasma- ning järgmiseks LCD-ekraanid, lähiaastail jõuavad massidesse juba uued lahendused. Ekraani pinnaühiku kohta tarbivad telerid üha vähem energiat. Samas on levinud ka poolt toaseina katvad ekraanid, mis kineskoopaparaadi puhul ei olnud mõeldavad. Oktoobris ilmutas Austraalia valitsus plaani maksustada täiendavalt liigselt elektriga laiutavate telerite müük. Sel sügisel käis aga esimese laiatarbetootjana Sony välja orgaanilise valgusdioodiga (OLED) teleri. Ekraanivalgust annavad seal helenduvad ained, mis tähendab veelgi väiksemat elektrikulu sel uuel teleripõlvkonnal. Samas jagub tehnilisi probleeme, OLED-ekraani tööressurss on LCD-ga võrreldes hulga lühem.
Kineskoobiga aparaate nimetavad Eesti kaupmehed tihti tavateleriteks, saadaval on ka plasma- ja suurimas valikus LCD-telerid. Põlvkondade ja tasemete hinnad erinevad kuni mitukümmend korda.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 07.10.24, 08:00
Pühademüügid on tulemas. Kuidas vähendada e-poe kulusid?
Sujuv makseprotsess on ülimalt tähtis osa e-poe ostukogemusest. Kogu vaev ja pingutus kliendile meeldiva ostukogemuse pakkumisest võib minna luhta, kui toote eest tasudes tabab klienti mõni ebameeldiv üllatus või takistus. Selleks võib olla nii soovitud makseviisi puudumine, tehnilised takistused toimingu lõpuleviimiseks kui ka ebamugav makse kinnitamise protsess.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Kaubandus esilehele