Autor: Kaubandus.ee • 22. jaanuar 2008
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Lihavainen: inimesed ei pea edukuse tõestuseks ostma kõige kallimaid tooteid

Prisma Peremarketi tegevjuht Janne Lihavainen leiab, et Eesti jaekaubandusturul on kätte jõudnud etapp, kus enam ei peeta oma edukuse tõestuseks oluliseks kallites kauplustes käimist.

„Vaadates jaekaubandustrende Lääne-Euroopas, siis keskmisest kõrgema sissetuleku ja haridusega inimesed lähtuvad isiklikke ostuotsuseid tehes ratsionaalsetest argumentidest. Majanduslik mõtlev inimene ei näe põhjust maksta näiteks piimapaki eest kõrgemat hinda kui kõrval asuvas kaupluses,“ selgitas Lihavainen.

Tema sõnul kavatseb Prisma võtta suuna saada siinse jaekaubanduse hinnaliidriks. „Loomulikult jälgivad need inimesed lisaks hinnale ka toote kvaliteeti. Ja kvaliteedi osas Prisma järeleandmisi teha ei kavatse,“ lisas ta.

Küsimusele, miks ei ole ükski jaekaubanduskett Eestis seni sellisest loogikast lähtunud, vastas Lihavainen: „Põhjusi on mitmeid. Tegu on mõneti järgmise etapiga mitte ainult jaekaubandusturul, vaid terves ühiskonnas. Järjest enam on Eestis inimesi, kes oma majandusliku edu tõestuseks ei pea vajalikuks osta kõige kallimaid tooteid kõige kallimatest kauplustest.“

Prisma uue suunitluse juures jäävad keti konkurentideks tootesortimendi poolest endiselt hüpermarketid, kes pakuvad lisaks toiduainetele ja esmatarbekaupadele ka garderoobikaupu, kodukaupu ja vaba aja tooteid.

Odavaid hindu kavatseb ettevõte pakkuda väga mitmekülgse kaubavaliku abil. „Võrdleme iga kuu oma kõige müüdavamate kaupade hindu turul pakutavatega. Meie hinnavõrdlus ei koosne ainult 10 või 20 tootest, vaid mitmesajast. Kui täna vaatavad eestlased veel erinevate poodide sooduspakkumisi ning lähtuvad kaupluste külastamisel eripakkumistest, siis Prisma Peremarketi eesmärk on pakkuda oma klientidele stabiilset kõige soodsamat ostukorvi,“ rääkis Lihavainen.

Lai sortiment Prisma Peremarketis tähendab tema sõnul seda, et pakutakse erineva hinnaskaalaga tooteid ühe sortimendi sees. Müügil on nii jaekaubandusturu kõige odavam leib kui ka lai valik erinevate hinnaklassidega leivatooteid.

Kas Prisma algatusest võiks Eesti jaekaubandusturul alguse saada hinnasõda, ei osanud kauplusteketi juht öelda. „Meie eesmärk on väga kindel ja see on kvaliteetse hinnaliidri positsiooni võtmine. Seda, kas läheb lahti hinnasõda, sõltub juba konkurentide reaktsioonist,” märkis ta.

Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Maarit EermeKaubandus.ee juhtTel: 514 4884
Cätlin PuhkanKaubandus.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 5331 5700
Merit VõigemastKaubandus.ee toimetajaTel: 5471 0757