Olerex ASi turundusjuhi Antti Moppeli sõnul
on Balti riikide erinevate kütusehindade taga asjaolu, et Eestis on rangemad
nõuded kütuse kvaliteedile, Lätis-Leedus sõidetakse palju nn solkbensiiniga.
„Tegemist on komplekssema teemaga, kui esimesel pilgul paista võiks,“ rääkis Moppel ning lisas: „Esiteks on Eesti turg tunduvalt rohkem kontsentreerunud. Teiseks kehtivad Eestis teiste Balti riikidega võrreldes kõige rangemad nõuded kütuse kvaliteedile. Levinud ajakirjanduslikku metafoori kasutades sõidavad lätlased ja leedukad solkbensiiniga.“
Kolmandaks põhjuseks tõi Moppel asjaolu, et Eesti turul suureneb kiiresti automaatjaamade osakaal. „Datamonitori värske uuring näitab, et automaatjaamade kasvutempolt on Eesti Euroopa Liidu liikmesmaadest teisel kohal,“ rääkis turundusjuht, kelle arvates Eesti nelja erinevus teiste Balti riikidega on väiksem osakaal autogaasi kasutamisel.
„Ülalnimetatud põhjustel sarnaneb Eesti kütuseturg rohkem Skandinaavia riikidega, samal ajal kui Läti ja Leedu järgivad pigem Kesk-Euroopa mudelit. Kas ja kuivõrd on ühe või teise Balti riigi kütuseturg kasumlikum, võiks selgitada nende riikide suuremate jaemüüjate majandustulemuste võrdlev analüüs,“ ütles Moppel.
Seotud lood
Selveri pagarilettide küpsetusjuhi Irina Kaganskaja sõnul on viimastel aastatel pagaritoodete müük märkimisväärselt kasvanud. Eriti menukaks on osutunud käsitsi valmistatud ciabatta'd ja focaccia'd oliividega.