Tallinna Lennujaama prognoosi kohaselt
läbib sel aastal Eesti õhuväravat kokku 1,9 miljonit inimest ehk 10% rohkem
reisijaid kui mullu.
Tänasel pressikonverentsil ütles Tallinna Lennujaama juhatuse esimees Rein Loik, et selle aasta üheks olulisemaks lennujaama eesmärgiks laiendada sihtpunktide valikut ning selleks on lennufirmadele välja töötatud uus motivatsiooniskeem.
“Selleks, et ergutada olemasolevaid vedajaid aktiivsemalt tegutsema ning meelitada uusi firmasid Tallinnasse lendama, alandame alates 1. aprillist maandumistasu 10% võrra. Samuti hakkame lennufirmadele pakkuma uutesse sihtpunktidesse liinide avamisel senisest motiveerivamat allahindlusskeemi,” rääkis Loik. "Plaanime järgmisel aastal ületada 2 miljoni reisija piiri," ütles ta. Lisaks reisijate arvu kasvule plaanib Tallinna Lennujaam teenindada ka rohkem kaubalennukeid.
Eelmise aasta tulemusi kommenteeris Loik, et London vahetas välja pikaajalise populaarseima reisisihi Helsingi. Kuid eelmisel aastal kasvas kõige kiiremini sihtkohana Oslo populaarsus.
Lähiaja olulisim sündmus Tallinna lennujaamas on üleminek Schengeni piirirežiimile 30. märtsil, mis toob kaasa uuendusi nii reisijate liikumises kui piiriprotseduurides.
Rein Loigu sõnul on oluline rõhutada, et kuigi Schengeni riikidesse reisimisel kaob üldjuhul passikontroll, on lennureisile minnes siiski vajalik isikuttõendavat dokumenti kaasas kanda, kuna seda kontrollitakse check-in’is ja lennuväravas ka edaspidi. “Samuti säilib ka lennueelne julgestuskontroll, vastavas alas hakkab senise kolme asemel tööle viis turvaväravat, tänu millele lühenevad senised pikad turvakontrolli järjekorrad,” selgitas Loik.
Schengeni piirirežiimile üleminekuga hakkavad kõik lennud väljuma lennujaama reisiterminali uuest osast, kus nn Schengeni ootealas hakkab asuma 664 ning mitte-Schengeni alas 312 istekohta. Kõik lahkuvad reisijad ning Schengeni saabuvad reisijad hakkavad liikuma mööda galerii põhitasapinda, mitte-Schengeni riikidest saabujaile on välja ehitatud spetsiaalne eraldatud liikumistsoon teisele tasapinnale.
Uuenev lennujaam pakub reisijaile senisest rohkem toitlustus- ja ostmisvõimalusi, avatakse paar uut rõivakauplust, raamatu- ja CD-plaadipood, Eesti tooteid ja suveniire müüv kauplus, kulla- ja kellakauplus ning reisiäri. Lastega reisijatele on uues lennujaamas olemas laste mänguala. Loigu sõnul on Tallinna lennujaam üks väheseid, mis hakkab pakkuma tasuta internetti. Lennujaamas avatakse ka paar uut reisibürood.
Tallinna Lennujaam on suurendanud ka keskkonnakaitse meetmeid, kuna asutakse Ülemiste järve kaldal, siis tegeletakse kaasaegse sadevete kogumissüsteemi ning eelpuhasti rajamisega. Plaanis on paigaldada ka lennuraja temperatuuri jälgimissüsteem.
30. märtsil lõppeb lennujaamas järjekordne ehitusetapp, mille raames avatakse uus kõiki pardalemineku väravaid ühendav galerii ning läbimurre olemasolevast terminalist galeriisse. Alanud on terminali põhjapoolse pikenduse väljaehitamine ning ümberehitustööd viiakse lõpule käesoleval suvel, lennuliiklusala renoveerimistööd aga septembriks.
“Lennujaama ehitamine on keeruline, kuna tegemist on sisuliselt riigipiiriga ning samaaegselt suuremahuliste ehitustöödega peab lennujaamas jätkuma igapäevaselt ohutu ja turvaline lennutegevus,” selgitas Rein Loik etapilist ehitamist ja võimalikke ajalisi nihkeid ehitustööde ajagraafikus võrreldes esialgselt planeerituga.
Loik kinnitas, et kui praegune lennujaama juurdeehitus saab valmis, hakatakse kohe planeerima uut ehitust, kuna investeeringuid tehakse järk-järgult.
Tallinna lennujaama reisiterminali arendamise ja lennuliiklusala rekonstrueerimise projektide lõplikuks valmimisajaks on 2008. aasta hilissuvi, projektide kogumaksumuseks kujuneb ligi 1,2 miljardit krooni, millest 830 miljonit krooni moodustab Euroopa Liidu Ühtekuuluvusfondi kaasfinantseering.
Seotud lood
Eesti logistikaettevõte Via Express on enam kui 10 aastat pakkunud kaubandussektorile keskendunud lahendusi, sealhulgas transporti multitemperatuursete veokitega. Ettevõttele on omistatud kvaliteedi-, toiduohutuse- ning keskkonnajuhtimise ISO-sertifikaadid.