Wõro Kommertsi juhataja Kaido Kaare ütles
tänasel Toiduainetööstuse aastakonverentsil, et toiduainetootja on tugeva surve
all kui vorst kahe võileiva vahel.
"Võileib ise on ilus, aga millised on need surved ja pinged, seda me näeme," rääkis Kaare. Ühelt poolt pigistavad tööstust toorainemüüjad ja kallinev tööjõud, teiselt poolt kaubandusketid. "Et jaekaubanduse survele väärikalt vastata, peab tootma väga efektiivselt," lisas Kaare.
Paljude muude asjade kõrval tuleb tootmist efektiivistamistada hallide alade likvideerimisega, mis tagab Kaare sõnul, et tootmisprotsessis ei tegeldaks pidevalt tulekahjude kustutamisega.
"Tootearendus, kas see on karm paratamatus või on see lihtsalt nii juhtunud?" küsis Kaare kuulajailt ja vastas, "võin teile kinnitada, et see on paratamatus!"
Kaare ütles, et Eesti vorstiletid on välismaistest lihatoodete lettidest kolm korda pikemad ja peaaegu kõik toodavad veel nõukogude ajast saati ühte ja sama toodet. "Eestis on lihalett 30 meetrit ja olulist spetsialiseerumist pole toimunud," rääkis ta. Samas nõuab tarbija uusi maitseid ja toodete eluiga muutub aina lühemaks.
"Pole võimalik toota lihtsalt vorsti," ütles Kaare. "peab olema mingi lisandväärtus, onn vorst siis viilutatud, kasulike bakteritega või mida iganes."
Kaare lisas, et on veendunud toiduainetööstuse muutumises senisest innovaatilisemaks. "Ilma lisaväärtuseta toodet müüa pole enam praktiliselt võimalik," sünas Kaare.
Wõro Kommertsis kestab tootearendusprotsess keskmiselt ühe aasta. Sedamööda, kui uued tooted turule tulevad, võtab Wõro väiksema müügieduga vorste tootmisest maha.
Kaare märkis, et Eestis ta ökotrendi veel ei tähelda, see on ilmselt eestlase mõtteviisile võõras või osutunud liiga kalliks. "Aga kindlasti ta tuleb," ütles Kaare.
"Ei piisa, kui ollakse võimelised varustama Selveri ketti Eestis. Ühel hetkel nõutakse, et tootja peab suutma varustada kõiki Balti riike," lisas Kaare. "Siin vanade toodete peal pikalt liugu lasta pole võimalik."
Seotud lood
Advendikalendrid olid eelmisel sajandil peamiselt lastele turustatud viletsavõitu šokolaadiga kommikarbid, mille aknaid avati igal jõulueelsel päeval, lootuses leida kartongi tagant midagi erilist. Ehk oled tähele pannud, et advendikalendrite valik on poelettidel aga igal aastal järjest mitmekesisemaks muutunud. Oma minikingikogumikega on tulnud turule nii mänguasjatootjad, sokikaupmehed, küünlavalmistajad kui ka ilubrändid.
Enimloetud
1
Osanike vahel olid pikalt suured erimeelsused. “Terve linn teadis seda”
4
Esikoha võitja ei tahtnud öelda, kus nende pood asub
Viimased uudised
PwC vandeaudiitorid: negatiivne omakapital ei ole vastavuses äriseadustikuga
Hetkel kuum
Osanike vahel olid pikalt suured erimeelsused. “Terve linn teadis seda”
Kahel värskel juhil CV-s ühine Barboras töötamine
Omanik: keegi ei soovi pikalt pidada kahjumis äri
Tagasi Kaubandus esilehele