Eelinstallitud tarkvara eemaldamine müüjate
poolt ähvardab kaotustega arvutitootjaid, kes selle levitamise eest
tarkvaratootjailt hulga raha saavad.
USA suurim elektroonika jaemüüja Best Buy pakub arvutiostjaile 30 dollari eest teenust, millega eemaldatakse masinast kõik “tasuta kaasaanded”, kirjutas New York Times.
Tarkvarafirmad maksavad arvutitootjaile sadu miljoneid dollareid, et paigaldataks nende pilditöötlus-, raamatupidamis- või muud taolist tarkvara. Reeglina on tasuta programmid seotud sarnase tasulise kraamiga või tasuliste uuendustega.
Analüütikute hinnangul määrab madala marginaaliga kompuutrikoostamise sektoris just tarkvaratootjate makstav raha selle, kas äri on kasumis või kahjumis. Kui programmid enne masina müüki eemaldada, ei saa tarkvaratootjad mingit kasu tavaliselt riistvaratootjaile iga paigaldatava programmi eest makstavast 2 kuni 10 dollarist ja arvutitootjad jäävad oma osast ses kasude jagamise diilis ilma. Tihti alla 5% kasumiga tegutsevas arvutitööstuses oleks see tõsine löök.
Best Buy kinnitab arvutiostjaile, et eelinstallitud tarkvara risustab nende arvuteid ning võib neid aeglasemaks muuta. “Üllatuksite teada saades, kui tihti kliendid tahavad sellest lahti saada,” rääkis Best Buy tehnilise toe osakonna Geek Squad juht Robert Stephens, kes tarkvara masinatest eemaldab. Ta keeldus nimetamast teenuse tellinute arvu, kuid nimetas selle populaarsust kasvavaks.
Samalaadset teenust pakuvad teisedki kompuutrite jaemüüjad. Selle populaarsuse suurenemine peegeldab ostjate kasvavat rahulolematust selle üle, et uhiuus masin on igasugu digitaalset turunduskraami täis, isegi kui see aitab arvuti poehinda mõne dollari jagu alandada. Stephensi arvates võiksid arvutitootjad raha teenimiseks leida mingeid muid mooduseid. H.P. on teatanud oma kavadest oluliselt vähendada eelinstallitud tarkvara hulka, asendades selle viidetega võrgulehtedele, kust saab laadida nii tasulist kui vabavara.
Seotud lood
Kiiresti muutuvas keskkonnas seisab jaemüügisektor silmitsi mitmete väljakutsetega, sealhulgas kasvava konkurentsi, üha suurenevate klientide ootuste ning tehnoloogia arenguga.
Hetkel kuum
Tagasi Kaubandus esilehele