Toiduainete hinnatõus on selgelt
aeglustumas. Maxima kauplustes olid peamiste toiduainete hinnad augustis vaid
neli protsenti kallimad kui enne toiduainete hinnaralli algust aasta tagasi
suvel.
Kui statistikaameti hinnangul kerkisid tänavu juulis toidukaupade hinnad keskmiselt veel 15,9%, siis juba augustis peaks see näitaja tulema tublisti väiksem, teatas ettevõte.
"Näiteks näitab igakuiselt SL Õhtulehe poolt Eesti kaubanduskettides läbiviidav hinnauuring, et Maxima kauplustes on hinnad tänavu augustis võrreldes mulluse juuniga, kui kiire hinnatõus alguse sai, kasvanud kõigest 4,3%. See tähendab, et neljaliikmelise pere nädalane toidukorv on kallinenud kõigest 26 krooni - mullu juunis 600 krooni maksnud 36-tooteline, kõigist esmatähtsatest toiduainetest koosnev toidukorv maksis tänavu augustis 626 krooni," sõnas Maxima pressiesindaja Erkki Erilaid.
Selle aasta jaanuariga võrreldes on peamiste toidukaupade hinnad Maxima kauplustes alanenud ligi kümnendiku võrra. Hindade tipphetkest tänavu märtsis, mil sama ostukorv maksis Maximas 741 krooni, on hinnad langenud juba ligi 16 protsenti ehk pere hoiab iganädalastelt peamistelt toidukuludelt kokku juba üle 115 krooni. Sarnaselt on hinnad liikunud ka teistes odavamates jaekettides. Kõige enam on odavnenud piima- ja jahutooted, kallinevad aga endiselt kohv, sigaretid ja alkohol.
Hinnalanguse põhjusteks on kahtlemata vähenev tarbimine ning üldine toormehindade langus maailmas. Eestis aitab nende põhjuste kõrval oluliselt hindu langetada jaekaupmeeste üha tugevnev konkurents. Kallimad kauplused on tarbimise vähenedes selgelt turuosa ja kliente kaotanud ning on olnud sunnitud viimasel paaril kuul odavamatest kettidest protsentuaalselt veelgi enam hindu langetama.
Maxima tegevdirektori Margus Pärna sõnul peaksid sügisel toiduainete hinnad stabiliseeruma. „Kindlasti ei kordu lähikuudel enam sellises ulatuses hinnatõuse ega languseid, nagu me viimase pooleteise aasta jooksul oleme näinud,” märkis Pärn. „Kaugemaid prognoose on hetkel raske teha, sest üha enam mõjutab Eestit maailma turgudel toimuv.”
Seotud lood
Sujuv makseprotsess on ülimalt tähtis osa e-poe ostukogemusest. Kogu vaev ja pingutus kliendile meeldiva ostukogemuse pakkumisest võib minna luhta, kui toote eest tasudes tabab klienti mõni ebameeldiv üllatus või takistus. Selleks võib olla nii soovitud makseviisi puudumine, tehnilised takistused toimingu lõpuleviimiseks kui ka ebamugav makse kinnitamise protsess.
Hetkel kuum
Tagasi Kaubandus esilehele