Autor: Kaubandus.ee • 25. september 2008
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Kommentaar: suur investeering viib dividendid

Tallinna Sadama soov dividende mitte maksta on otseselt seotud investeerimisplaanide, mitte pronksiööst tingitud finantstulemustest.

Eesti riigil ei tasu 2012. aastani Tallinna Sadama priskest dividendist unistada, sest pärast pronksiööd alanud kaubavedude mõõn kestab veel aastaid, kirjutas Eesti Ekspress täna artiklis „Tallinna Sadama juht maalis firmast sünge pildi“. Tallinna Sadam saatis kommentaari aripaev.ee-s refereeritud artiklile, kummutades valesid järeldusi.

Järgneb Tallinna Sadama kommentaar:

„Tallinna Sadam on valitsusele esitlenud stsenaariumi selle kohta, millisteks kujuneksid ettevõtte finantsnäitajad, kui õnnestub realiseerida konteinervedude projekt Hiinast läbi Eesti Venemaale ja teistesse lähiriikidesse. Kuna tegemist on äärmiselt suuremahulise investeeringuga, mis võib ulatuda 2-3 miljardi kroonini, siis oleme aegsasti alustanud valitsusega dialoogi, et anda selge signaal - sellises mahus investeeringut ei suuda Tallinna Sadam finantseerida ainult laenukapitalist, vaid omanikul tuleks loobuda ka dividendide võtmisest.

Sellest tulenevalt on ennatlik rääkida ka ettevõtte lõhkilaenamisest või lubatud finantssuhtarvude ületamisest - Tallinna Sadama kanda jääva investeeringu täpne suurus ja selle riskitase sõltub hiinlastega peetavate läbirääkimiste tulemustest, investeeringu realiseerimiseks vajalik laenukapitali hulk aga ka valitsuse nägemusest järgnevate aastate dividendimaksetest.

Söeterminali ja Saaremaa süvasadamaga seotud varade väärtuse kohta on avaldatud mitmeid spekulatsioone. See, et Saaremaale kohe esimestel aastatel 30 laevakülastust ei tule või et söeterminalil on mõnel aastal probleeme, ei tähenda, et need kohe maha kandma peaks. Peale nappi kolmeaastast tegutsemist ei saa me küll kuidagi väita, et näiteks Saaremaa Sadam pole oma eesmärki täitnud! Tallinna Sadama investeeringute füüsiline ja majanduslik eluiga on kuni 50 aastat.

Tallinna Sadam on teadlik turul toimuvatest muudatustest ja Venemaa sadamate arendusplaanidest, kuid me ei ole valinud teed, mis viiks pika ja vaevalise kokkukuivamiseni. Usume, et iga muutus peidab endas uusi võimalusi ja nende nimel me täna ka töötame. Tallinna Sadam ei kavatse alustada ühtki suurinvesteeringut ilma, et oleksid olemas piisavad garantiid nende tagasiteenimiseks ja ressurss nende rahastamiseks.“

Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Maarit EermeKaubandus.ee juhtTel: 514 4884
Cätlin PuhkanKaubandus.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 5331 5700
Merit VõigemastKaubandus.ee toimetajaTel: 5471 0757