• 01.10.08, 15:47
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Leibur: kulude tõusu saab mõõta miljonites kroonides

Leiburi juhatuse esimees ja tegevdirektor Ants Promann ütles aripaev.ee-le, et 1. jaanuarist kehtima hakkava vee ja elektrihinna tõus avaldab Leiburile suurt mõju, kuid palju see toote hinda tõstab, ei oska veel täna öelda.
„Need kulude tõusud on meile päris suured. Kulude tõusu saab mõõta miljonites kroonides,“ ütles Promann ning lisas, et tegelevad just järgmise aasta eelarve kokku panemisega, kuid vaid kahe artikli kallinemise järel ei oska öelda täpset mõju leiva ja saia hinnale.
„Gaas vesi, elekter, toorained, pakkematerjal, transpordikulud ja töötajate palgad võtame kokku, analüüsime ja näeme ära selle kuludetõusu tervikuna, siis vaatame, mis me ise saame ära teha, et veelgi efektiivsem olla ja kuludetõusule vastu seista,“ ütles Promann.Samuti selgub alles peale põhjalikku analüüsi, kui palju hinnast jääb nn sundviskesse ja kui palju ja kas see tähendab hinnatõusu tootele. „Ma julgen öelda, et sel aastal me kindlasti ei plaani hinda tõsta. Mis järgmine aasta toob, see on veel lahtine.“
Uurides, kuidas läheb Leiburil toodete müük, ning kas jahe majandus on mingeid märke avaldanud, vastas Promann, et müük on olnud suhteliselt stabiilne. „Ma julgen arvata seda, et kui olukord veelgi raskemaks läheb, võib eeldada isegi teatud tarbimise suurenemist leiva ja saia osas. Leib on oma toiteväärtuse ja hinna suhtes kõige odavam toiduaine. Võib-olla jääb see vorstiviil seal leiva peal õhemaks, aga leiba süüakse ikka,“ sõnas Promann.
Kindlasti on tema sõnul tähendatud, et odavamaid tooteid ostetakse rohkem ja inimesed kalkuleerivad ja vaatavad mida ostavad. „Keskmine hind on natukene alla tulnud, see tähendab, et odavamad tooted müüvad rohkem.“Koondamised Leiburi meeskonda ei puuduta. „See ei ole aktuaalne teema meie majas,“ sõnas Promann lühidalt. Tema sõnul on pika ja sihipärase tööga viidud sellise efektiivsuseni, et tööjõudu vähendada enam võimalik ei ole, eriti kui töötatakse 24 tundi ööpäevas.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 15.10.24, 16:14
Advendikalender: kuidas sai lastele loodud kingikogumikust kõigile mõeldud hitt-toode
Advendikalendrid olid eelmisel sajandil peamiselt lastele turustatud viletsavõitu šokolaadiga kommikarbid, mille aknaid avati igal jõulueelsel päeval, lootuses leida kartongi tagant midagi erilist. Ehk oled tähele pannud, et advendikalendrite valik on poelettidel aga igal aastal järjest mitmekesisemaks muutunud. Oma minikingikogumikega on tulnud turule nii mänguasjatootjad, sokikaupmehed, küünlavalmistajad kui ka ilubrändid.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Kaubandus esilehele