A.Le Coqi juhatuse liikme ja juhi Tarmo
Noobi sõnul vähenes õlle tootmine viiendiku võrra juulis tõusnud aktsiisi ja
tooraine kallinemise tõttu, lisaks oli tänavu augustis ilm väga kehv.
A.Le Coqi juhatuse liige ja juht Tarmo Noop tõdes, et statistikaametil võib olla õigus öeldes, et võrreldes eelmise aasta augustiga toodeti õlut 20% ja karastusjooke 15% vähem. Üks põhjuseid nii suurest vahest on võrreldamatud augustilmad.
„Võib öelda küll, et paarkümmend protsenti on langust,“ ütles Noop statistikaameti andmeid kuuldes. Põhjustena näeb juht mitme asja koosmõju. „Juulist tõusis väga kõvasti aktsiis, mis tõstis hinda. Hinnad võrreldes eelmise aastaga on 40% kallimad.“ Samuti on tõusnud tooraine hind, mis tingitud vilja hinna tõusust maailmaturul.
Noobi sõnul oli eelmisel aastal august väga soe ja suvine, mis otseselt soodustas A.Le Coqi toodete tarbimist, vastupidiselt sellele augustile, kus oli vaid loetud suveilmad. „Langus on tõesti suur,“ nentis Noop ka ise. Karastusjookide, vee ja õlu võrdluses on juhi sõnul õlul isegi parem minek olnud.
Eksport praegu A.Le Coqi hätta jätnud ei ole, kuna suvi lõuna pool on olnud soe. Kui vaadata põllumehe pilgu läbi, siis Lätis ja Leedus pole mingeid üleujutusi ja mingit katastroofi nagu Eestis, rääkis Noop. „Mujal drastilist kukkumise ei ole,“ kinnitas juht, kuid tõdes, et siiski on langenud müük Leedus ja Lätis võib-olla isegi rohkem kui Eestis.
Vähenenud tootmise valguses on vähenenud ka töökohad. Noobi kinnitusel ligi 10%, kuid see on saavutatud ise lahkunud töötajate arvelt. Lihtsalt uusi nende asemele ei võeta. Praegu töötab A.Le Coqis umbes 360 inimest ning lähiajal vähendada vaja pole.
„Ma arvan, et ühegi toiduainetööstuse taha ei jää see, et ei jõua piisavalt toota,“ tõdes Noop ning lisas, et õlu on paljuski selline sektor, mida ei ekspordita. Kui tahetakse, siis ostetakse sinna riiki tehas,“ lisas ta. Üldiselt võib eksportides arvestada, et 90% õluturust kuulub kohalikule suurtootjale ja umbes 10% on impordi käes.
Seotud lood
Sujuv makseprotsess on ülimalt tähtis osa e-poe ostukogemusest. Kogu vaev ja pingutus kliendile meeldiva ostukogemuse pakkumisest võib minna luhta, kui toote eest tasudes tabab klienti mõni ebameeldiv üllatus või takistus. Selleks võib olla nii soovitud makseviisi puudumine, tehnilised takistused toimingu lõpuleviimiseks kui ka ebamugav makse kinnitamise protsess.
Hetkel kuum
Tagasi Kaubandus esilehele