United Motorsi Tallinna esinduse juht
Toomas Pärna ütles aripaev.ee-le, et selle aasta üheksa kuu võrdluses on pigem
näha impordi kasvu.
Üheksa kuu tulemuste põhjal täheldati BMWde sisse toomises kasvu umbes 12% ulatuses võrdluses eelmise aasta sama ajaga, augustis oli kasv isegi ligi 15%. Pärna sõnul võis statistikaameti andmetest nähtuv sõidukite impordi 52protsendiline kukkumine augustis olla tingitud kasutatud autode sisse toomise vähenemisest.
„Automüügi kõver on nagu kahe küüriga kaamel,“ vastas Pärna küsimusele, kuidas automüügi kõver aasta jooksul kulgeb, ning millal on tõusu ja millal languse aeg. Tema sõnul võib esimest küüru täheldada märtsis aprillis ning mai, juuni, juuli langeb ning august september on madalam. Teine küür hakkab tõusma septembris ning saavutab oma tipu oktoobris, novembris.
Tema sõnul on siseturul olukord, kus vanem auto vahetatakse uuema vastu ja kolme kuni viie aastase auto omanik ostab päris uue. See omakorda on tekitanud ülepakkumise ja ajanud kasutatud autode turul hinnad palju alla ning kaob ära äriidee tuua väljast kasutatud autosid sisse.
Pärna nentis, et majanduslangus on avaldanud oma mõju just uute autode müügile.“Seal on põhiküsimus pankade käitumises, Eestis ostetakse 86% uutest autodest liisinguga. Kui pangad muutuvad raha välja andmisel konservatiivsemaks, mõjutab see ka autoturgu, selles ei ole kahtlust.“
Seotud lood
Käesoleval aastal on Barbora tegemiste keskmeks heategevus ning aasta jooksul pööratakse tähelepanu erinevatele abivajajatele, kes kõik vajavad meie hoolt ja märkamist. Ettevõtte usub, et igaüks saab ümbritsevat maailma paremaks muuta ning seetõttu kaasab Barbora ka oma töötajaid erinevatesse vabatahtlikesse projektidesse. Heategevusaastat alustatakse projektiga "Anna Käppa", mis on suunatud varjupaigas viibivate koerte heaolu toetamiseks.