Rocca al Mare kaubanduskeskuse juhataja
Mati Pops ütles jõulumüügi kohta, et inimestel raha on, aga seda pigem hoitakse
nii-öelda hoiukassas.
„Impulsiivostude osakaal on selgelt langenud ja jääb mulje, et rahval küll raha on, aga seda hoitakse hoiukassas,“ kommenteeris Pops inimeste ostukäitumist. Üldist trendi jõuluajal võis Popsi sõnul tänavu nimetada pigem praktiliseks, kui eelmistel aastatel võis nimetada seda hulluks rabamiseks.
„Hetkel võib öelda, et müük ei ole langenud, aga samas on keskuse kontseptsioon eelmise aastaga muutunud,“ märkis Pops. Uuenenud keskuse osa avati oktoobris ja seega ei saa Popsi sõnul selle aasta jõulumüüki objektiivselt eelmise aastaga võrrelda.
Pops ütles, et Rocca al Mare kaubanduskeskuses on laienenud nii kodutarvete- kui ka lastepoed, samuti Prisma. „Seega väga suur osa on lisaks Prismas olevatele nii toidu- kui tarbekaupadele müüdud ka raamatuid, mänguasju, sisustuskaupu,“ rääkis Pops enim ostetud asjadest.
Jõulumüügi numbrid saab kokku lüüa jaanuari alguses, kuna sisuliselt see veel kestab, lisas ta.
Popsi sõnul jäi suurim müük jõulupühade eelsesse päevadesse, mis kulmineerus 23. detsembril. „Allahindlused on erinevatel kaupmeestel kestnud juba väga pikalt ja kuni 60 protsenti, mõningatel juhtudel ka rohkem,“ kinnitas keskuse juht.
Seotud lood
Ärijuhtimissüsteemid (ERP, ettevõtte ressursside planeerimine) on viimastel aastatel oluliselt muutunud. Muutuste peamine suund on see, et ettevõtete individuaalselt kohandatud süsteemid asendatakse üha enam pilvepõhiste ERP-lahendustega.