Autor: Kaubandus.ee • 18. veebruar 2009
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Selveris hinnad poekettidest kõrgeimad

TNS Emori veebruari igapäevakaupade hinnaseire ülevaatest selgub, et poekettidest on teistest üle 5% kõrgemad hinnad Selveris, kõige odavam oli vaadeldud poodidest Säästumarketi ostukorv.

Veebruari teisel nädalal toimunud TNS Emori igapäevakaupade hinnaseirest selgus, et Tallinnas on jaekettide hinnatasemed võrreldes jaanuarikuuga märgatavalt ühtlustunud, teatas uuringufirma. Kui jaanuaris erines soodsaim ostukorv viie kaupluse keskmisest 4% ja kalleim 9%, siis veebruaris olid n-ö käärid vastavalt vaid 3% ja 5%. Ka jaanuaris oli kalleim poekett Selver, odavaimad olid Säästumarket ja Prisma.

Üheks põhjuseks, miks hinnatasemed olid sarnasemad, võib uuringu projektijuhi Mari-Ann Bankieri hinnangul pidada rohkeid toodete sooduspakkumisi. Kõige enam oli vaadeldud toodete hulgas eripakkumisi Selveris ja Rimis.

Erinevus viie kaupluse võrdluses

Selver +5,4%

Maxima -0,1%Rimi -0,6%Prisma -1,3%Säästumarket -3,4%

TNS Emori igapäevakaupade hinnaseire korraldatakse kord kuus Tallinna viie suurema jaeketi kauplustes. Igal uuringuperioodil valitakse välja jaekettide konkreetsed poed, kus ostetakse uuringus kaardistatavaid tooteid. Hinnad fikseeritakse kassatšeki alusel.

TNS Emori igapäevakaupade hinnaseire aluseks on pere ühe kuu ostukorv, mis hõlmab pere-eelarves olulisema kaaluga tooterühmi. Ostukorvi arvutamisel tuginetakse statistikaameti pere-eelarve uuringu andmetele tooterühmade tarbitavate koguste kohta ning TNS Emori hinnaseire andmetele.

Uuringusse on kaasatud nii tuntud brändid kui ka odavaimad tooted. Odavaimate toodete hulka võivad sattuda näiteks nii soodushinnaga müüdavad tuntud brändid kui ka jaebrändid. Odavaimad tooted on toodud sisse nendes tooterühmades, kus tarbijate hinnatundlikkus on suurem (nt kuivained, piim, puu-köögiviljad jne). Tooterühmades, kus hinna roll on väiksem ja brändi roll suurem (nt kohv, õlu), on uuringusse võetud konkreetsed kaubamärgid. Hetkel kaardistatakse uuringus ligi 40 tooterühma ja ligi 50 toodet.

Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Maarit EermeKaubandus.ee juhtTel: 514 4884
Cätlin PuhkanKaubandus.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 5331 5700
Merit VõigemastKaubandus.ee toimetajaTel: 5471 0757