Rimi Eesti Food plaanib lähiajal käivitada sarnaseid projekte ka teistes linnades asuvates kauplustes, teatas ettevõte.
Rimi Eesti Food turundus- ja kommunikatsioonijuhi Evelin Mägioja sõnul töötati koos mittetulundusühinguga Shalom Abikeskus välja toidutarnesüsteem, mille käigus antakse abikeskusele kolm korda nädalas Pärnu Rimis mahakandmisele minev toidukaup.
Mägioja sõnul on tegu toodetega, mille pakendid on defektsed või mida ei jõuta müügiprognooside kohaselt enne müügitähtaja ületamist realiseerida.
„Shalom Abikeskusega õnnestus luua kestev koostöö, kuna neil on olemas toidukäitlemisload,“ ütles Mägioja. „Varasemalt oleme samuti püüdnud sarnaseid projekte käivitada, kuid meie poole pöördunud mittetulundusühingud ei ole suutnud tagada nõuetele vastavaid tingimusi ja nii ongi senini kõik müügilt kõrvaldatav toidukaup jõudnud otse prügikasti,“ lisas Mägioja.
Ettevõtte teatel plaanitakse lähiajal alustada heategevusliku süsteemi loomist ka teistes linnades. Ta lisas, et vastasel juhul läheksid kõlblikud toiduained lihtsalt äraviskamisele, mis on aga asjatu loodusressursi raiskamine.
Shalomi projektijuhi ja Pärnu Eliisabeti koguduse töötaja Erika Kuke sõnul võimaldab toiduabi koostöös Rimiga toetada neid inimesi, kes sotsiaalameti abivajajate parameetritesse ei mahu. „Sotsiaalamet abistab eelkõige inimesi, kellel pole elus enam praktiliselt midagi järel, kuid laenude ja suurte arvete käes heitlevad töötuks jäänud pered sotsiaaltoetust ei saa. Meie püüame aga jõuda just nende korralike inimesteni, kes koondamiste ja vallandamist tulvas raskustesse on sattunud ning omalt poolt kõhutäitega neid toetada,“ ütles Kukk.
Erika Kuke sõnul puudub antud hetkel adekvaatne ülevaade abivajajatest. „Möödunud nädalal panime kokku 15 abipakki, mis koostöös Pärnu Töötukassaga edastati neile registreeritud peredele, kelle olukord on kõige kehvem,“ ütles Kukk.