25 aastat tagasi, 2000. aasta sügisel, avati Tallinnas kaks uut kauplust – Sikupilli ja Rocca al Mare Prisma. Need olid Eestis midagi täiesti teistsugust: suured, valgusküllased ja laiade riiulivahedega hüpermarketid, kus sai ühest kohast nii toidu kui ka tööstuskauba.
Kui Prisma Eesti turule saabus, tõi see endaga kaasa uue poeformaadi, turu soodsaima ostukorvi ja mugavaima ostukeskkonna. Need tugevused saadavad Prismat tänaseni, kuid kõige olulisem roll on olnud inimestel, kes ettevõtet algusest peale on kujundanud.
Siiri Luuk: kui ise tahad, saad alati õppida ja areneda
Prisma arendusjuht Siiri Luuk alustas 2000. aastal müüja-kassiirina Rocca al Mare Prismas. Mõne kuu pärast sai temast vahetusevanem, hiljem klienditeeninduse juht ja Lasnamäe Prisma juhataja ning nüüd töötab ta Prisma Peremarketi arendusjuhina.
„Need 25 aastat on olnud pidev õppimine. Mitte keegi ei pane sulle kätt ette, kui ise tahad areneda,“ ütleb Siiri. Tema sõnul on just head inimesed ja ühtehoidev meeskond see, mis teda Prismas on hoidnud: „Tulin igal hommikul rõõmuga tööle, sest teadsin, et saan toetuse ja koos saavutame eesmärgid. Sama tunne on siiani.“ Ta väärtustab ka turvalist ja ausat suhtlust ning ettevõtte üldist kultuuri.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Siiri arvates muudab Prisma kui poe eriliseks lai sortiment: „Mul on väga palju tuttavaid, kes ütlevad, et nad käivad Prismas just meie sortimendi pärast, sest see on nii erinev teistest jaekettidest. Tulevikus võiks Prisma tema sõnul veelgi kliendikesksemaks muutuda: „Eesmärk on luua kauplus, mis aimab kliendi soove – koht, kuhu tullakse võib-olla ilma kindla ostuplaanita, kuid kust lahkutakse rõõmsana, sest pood on pakkunud just seda, mida vaja läks – sageli enne, kui klient ise seda teadis.“
Kätlin Heimonen: olen kasvanud koos Prismaga
Kui Rocca al Mare Maksimarket 2000. aasta lõpus Prismaks muutus, alustas Kätlin Heimonen tööd kassapidajana. Tänaseks on ta üks kogenumaid kategooriajuhte, kelle vastutada on külmutatud tooted ja pagaritooted.
„Kõige suurem väärtus on olnud see, et mul on olnud nii palju erinevaid positsioone – kassapidajast kategooriajuhini. Olen saanud õppida ja areneda ning näinud ka Prisma algusaega,“ räägib Kätlin. Kätlini sõnul hoolib Prisma oma töötajatest ja väärtustav arengut: „Siin saab küsida, õppida ja proovida uusi väljakutseid. Kõige olulisem on aga kollektiiv – inimesed, kes toetavad ja hoiavad üksteist.“
Tema hinnangul eristab Prismat teistest kettidest lai ja eristuv sortiment ning tugev side Soomega. „Me toome turule tuntud brände ja omatooteid, mida teistes kettides pole. See teeb Prisma eriliseks,“ lisab ta.
Marika Lõhmuste: töö kaubanduses pole kunagi üksluine
Marika Lõhmuste, Mustamäe Prisma juhataja, on töötanud Prismas selle algusaegadest saati. Tema teekond algas Rocca al Mare Prisma ajaviiteosakonna juhatajana, jätkus lao- ja müügijuhina ning viis lõpuks poejuhi ametini mitmes erinevas Prisma kaupluses. „Kaubanduses pole ükski päev teisega sarnane – see hoiabki mind siin. Prisma töö on mitmekesine ja inimesed väga erilised,“ ütleb ta.
Marika juhtida on lausa 75 inimest ning juhina peab ta kõige olulisemaks inimestega suhtlemist, kaasamist ja usaldust. „Üksi ei tee keegi midagi ära, edu sünnib koostöös ja usalduses,“ ütleb ta. Tema sõnul peab iga töötaja tundma, et teda kuulatakse ja kaasatakse otsustesse: „Kui inimene saab ise kaasa mõelda ja kaasa rääkida, tekib tal vastutus ja huvi tulemuse vastu.“
Prisma tänased tugevused peegelduvad ka tarbijauuringutes
Värske Offer 2025 uuring* kinnitab, et Prisma tugevused on aja jooksul püsinud ning tarbijad hindavad enim selle laiat valikut, usaldusväärset kvaliteeti ja mugavat ostukeskkonda.
Prisma pälvis kolmandat aastat järjest kõrgeima üldhinde Eestis (keskmine 3,22 / 5), edestades konkurente nii tootevaliku (3,43 / 5), kvaliteedi (hinnang 3,39 / 5) kui ka ostukeskkonna (hinnang 3,06 / 5) kategooriates.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Näiteks on Prisma esikohal just valdkondades, mida kliendid peavad kõige olulisemaks: „Saan kõik ühest poest“, „Hea puu- ja köögiviljade valik“ ning „Valik vastab minu vajadustele“. Lisaks hindavad kliendid kõrgelt Prisma ostukeskkonda: poodide avarust, häid parkimisvõimalusi, pikki lahtiolekuaegu ning mugavust teha suuremaid sisseoste kogu perele korraga. Samuti eristub Prisma stabiilse kvaliteedi ja toodete kättesaadavusega.
Uuring toob esile, et Prismat iseloomustavad lai ja läbimõeldud sortiment, Soome päritolu kvaliteettooted ning hooajaliselt atraktiivsed eripakkumised. Need tegurid on aidanud Prismal säilitada kõrget mainet ja klientide lojaalsust.
Suurepärane esimene töökoht
Prismas on töötajaid, kes on olnud tööl kaupluse esimesest päevast saati ning näinud poodide avamisi, kolimisi ja ümberkorraldusi. Samuti on Prisma olnud paljude noorte jaoks esimene töökoht, kus saab väärtuslikku töökogemust. Näiteks Nora Pärlin oli suvetöötaja 2021. ja 2022. aastal ning see oli tema esimene töökogemus üldse.
„Suve jooksul õppisin nii kaupluse igapäevatööd kui ka suhtlemist klientidega. Mulle meeldis eriti see, et päeva lõpuks näed kohe, kui palju oled ära teinud – see annab tööle konkreetse tähenduse ja rahulolu,“ räägib Nora. Töötades oli tal alati olemas mentor, kelle poole sai küsimuste või selgituste saamiseks pöörduda, ja kuigi Nora enam Prismas ei tööta, siis aegajalt mentoriga kohtudes, vestlevad nad alti pikemalt.
Suve jooksul usaldati Norale järjest rohkem vastutusrikkaid ülesandeid, ta õppis vastutama tööaja, kaupluse korrashoiu ja kaupade riiuldamise eest ning arendas oma suhtlemisoskust eesti, vene ja inglise keeles. „Kui oled korra klienditeenindaja olnud, oskad ka ise igas teenindusolukorras paremini suhelda – ka kui oled klient, oskad olla viisakam ja tähelepanelikum,“ lisab ta.
Aastate jooksul on Prismas töötanud palju suvetöötajaid, kes on saanud esimesed kogemused tööturul, õppinud vastutust ning arendanud täpsust, koostööoskust ja probleemide lahendamise võimekust. Suvepraktika Prismas annab noorele teadmisi ja oskusi, mis on väärtuslikud nii koolis kui tulevases karjääris, ning näitab, mida päriselt tähendab töötada ja olla osa ühtehoidvast meeskonnast.
Prisma tugevus on inimesed
Veerand sajandit tagasi Eestis alustanud
Prisma lugu on eelkõige inimeste lugu. Paljud prismalastest on kasvanud koos ettevõttega, aidanud kaasa muutustele, pidanud vastu rasketel aegadel ja kandnud endas kaasas Prisma väärtuseid. Prisma tugevus pole ainult lai valik ja püsivalt soodsad hinnad, vaid ka inimesed, kes iga päev selle nimel töötavad.
*Offer 2025 uuring toimus ajavahemikus juuni-juuli 2025 ning selle valimisse kuulus 2036 inimest Tallinnast, Tartust ja Narvast.