Iseteenindus siseneb tasahilju ka
kaubandusse, Soome S-ryhma esmatarbekauba valdkonna juhi Jukka Ojapelto sõnul
otsustab ettevõte iseteeninduskassade kasutuselevõtu sügisel.
"Lihtsus ja kiirus räägivad selle poolt, et iseteenindust tahetakse katsetada," põhjendas Ojapelto Kauppalehtile.
Soome Kaubanduse Liidu tegevjuht Juhani Pekkala usub, et iseteenindus jõuab tasapisi mõne aja pärast poodidesse. Tema sõnul sõltub see suuresti klientide tagasisidest. "On mõistlik, et müüjad teenindavad inimesi rohkem seal, kus ostuotsuseid tehakse," ütles ta.
Iseteeninduskassadest on kaubanduses kaua aega räägitud, aga lahendusi on tagasi hoidnud nii tehnilised asjaolud kui ka hind. Iseteeninduskassad on kasutusel näiteks IKEA mööbliketi kaubamajades.
Seotud lood
Prisma on arvukate eestimaalaste seas tuntud kui kauplustekett, kust saab ühe külastuse käigus soovi korral lisaks õhtusöögile ka näiteks jalgratta, kohvimasina ja kvaliteetkirjandust öökapile. Kuid rahvusvahelise kaubandusettevõtte enam kui 700 töötajaga Eesti meeskond teeb igapäevaselt pingutusi ka selleks, et lisaks poekülastajatele saaks kergemalt hingata ka planeet Maa.