• 26.01.10, 11:02
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Lihavainen: müügimaks jääb Prismal enda kanda

ASi Prisma Peremarketi tegevdirektori Janne Lihavaineni sõnul tuleb tarbija hinnatundlikkuse tõttu Prismal müügimaks võtta enda kanda.
Lisaks paarimiljonilisele kulule, mida põhjustaks olemasolevate kassa- ja tootehaldussüsteemide ümber tegemine, arvestab Prisma ka müügikatte langusega. Sellega võib müügimaksust tulenev kulusumma ettevõttele kerkida märkimisväärselt veelgi.
"Kuna konkurents jaeturul on äärmiselt tihe ja tarbija väga hinnatundlik, siis ilmselt tuleb Prismal müügimaks võtta enda kanda,“ ütles Lihavain. "Arvestades, et otsus taolise maksu kohta tuli meile ootamatult, siis käesoleva aasta eelarvesse neid kulusid planeeritud ei ole,“ lisas ta.
Lihavaineni sõnul võib müügimaksu mõju olla laiaulatuslikum kui ainult suuremad kulud kaupmeestele. "Majandusoludest tulenevalt toimib enamik jaeettevõtteid üsna piiri peal- kas jõutakse ots-otsaga kokku või mitte. Samas aga ei maksa unustada, et jaeettevõtted on vägagi suured tööandjad ning jaeettevõtete koormuste suurenemine võib suures plaanis anda tagasilööke tööhõives,“ selgitas Lihavainen. Seal juures rõhutas ta, et Prisma Peremarket ei ole koondanud ega põhipalkasid vähendanud. "Räägin hetkel üldisest jaekaubandusest, mitte Prismast,“ ütles ta.
Ka Lihavainen tunnistas, et selged piirid mida müügimaksu mõistes peetakse igapäevasteks ja luksuskaupadeks, on hägused. "Oleme seda teemat pisut uurinud, kuid täit selgust meil veel pole,“ teatas ta.
Müügimaksust loodetavat 150 miljonikroonist tulu linna eelarvesse pidas Lihavainen samavõrd tänamatuks tööks kui iga teist ennustamist. "Maksulaekumine sõltub üldisest majandusolukorrast ja muidugi tööhõivest ning tarbijate kindlusest,“ möönis ta.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 15.10.24, 16:14
Advendikalender: kuidas sai lastele loodud kingikogumikust kõigile mõeldud hitt-toode
Advendikalendrid olid eelmisel sajandil peamiselt lastele turustatud viletsavõitu šokolaadiga kommikarbid, mille aknaid avati igal jõulueelsel päeval, lootuses leida kartongi tagant midagi erilist. Ehk oled tähele pannud, et advendikalendrite valik on poelettidel aga igal aastal järjest mitmekesisemaks muutunud. Oma minikingikogumikega on tulnud turule nii mänguasjatootjad, sokikaupmehed, küünlavalmistajad kui ka ilubrändid.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Kaubandus esilehele