ASi Prisma Peremarketi tegevdirektori Janne Lihavaineni sõnul tuleb tarbija hinnatundlikkuse tõttu Prismal müügimaks võtta enda kanda.
Lisaks paarimiljonilisele kulule, mida põhjustaks olemasolevate kassa- ja tootehaldussüsteemide ümber tegemine, arvestab Prisma ka müügikatte langusega. Sellega võib müügimaksust tulenev kulusumma ettevõttele kerkida märkimisväärselt veelgi.
"Kuna konkurents jaeturul on äärmiselt tihe ja tarbija väga hinnatundlik, siis ilmselt tuleb Prismal müügimaks võtta enda kanda,“ ütles Lihavain. "Arvestades, et otsus taolise maksu kohta tuli meile ootamatult, siis käesoleva aasta eelarvesse neid kulusid planeeritud ei ole,“ lisas ta.
Lihavaineni sõnul võib müügimaksu mõju olla laiaulatuslikum kui ainult suuremad kulud kaupmeestele. "Majandusoludest tulenevalt toimib enamik jaeettevõtteid üsna piiri peal- kas jõutakse ots-otsaga kokku või mitte. Samas aga ei maksa unustada, et jaeettevõtted on vägagi suured tööandjad ning jaeettevõtete koormuste suurenemine võib suures plaanis anda tagasilööke tööhõives,“ selgitas Lihavainen. Seal juures rõhutas ta, et Prisma Peremarket ei ole koondanud ega põhipalkasid vähendanud. "Räägin hetkel üldisest jaekaubandusest, mitte Prismast,“ ütles ta.
Ka Lihavainen tunnistas, et selged piirid mida müügimaksu mõistes peetakse igapäevasteks ja luksuskaupadeks, on hägused. "Oleme seda teemat pisut uurinud, kuid täit selgust meil veel pole,“ teatas ta.
Müügimaksust loodetavat 150 miljonikroonist tulu linna eelarvesse pidas Lihavainen samavõrd tänamatuks tööks kui iga teist ennustamist. "Maksulaekumine sõltub üldisest majandusolukorrast ja muidugi tööhõivest ning tarbijate kindlusest,“ möönis ta.
Seotud lood
Kaubanduse mahud näitasid oktoobris juba kerget tõusu ja mõõnaaeg on ületatud, leiab LHV panga kaupmeeste makselahenduste juht Indrek Kaljumäe. Seda enam tuleb tema sõnul tähelepanu pöörata e-makselahenduste võimekusele.