Baltika läks börsiettevõttena laienemiste ja uute poodide avamise õnge, mistõttu praegu hoitakse suurte allahindlustega hinge sees, rääkis Bastioni juht Indrek Stahl Äripäevale.
Stahl ennustab Baltikale väga keerulist esimest kvartalit. "Kardan, et kui tulevad esimese kvartali tulemused, siis need on palju halvemad, kui siiamaani olnud," ütles Stahl. Tema hinnangul mõjutab seda lumine talv, misõttu inimestel oli raske poes käia. Pealegi valitses jaanuaris suur allahindluste laine.
"Tänases majandusolukorras pole ühelgi rõivatootjal kerge. Baltika suurim häda on selles, et tuleb teenendada suurt laenukoormust: umbes pool miljardit krooni ehk pool aasta käibest," ütles Stahl. Samal ajal tuleb varuda järgmise hooaja kaupa, mis tähendab, et finantsvahendid on kinni.
"Ostujõud on aga teadupärast täna madal. Seetõttu üritavad nad müüa oma kaupu pideva allahindlusegasiltidega, et saada vähegi raha liikuma," lausus Stahl, kes nimetab seda isegi turu solkimiseks.
Ta lisas, et targemad tarbijad on tänaseks ka aru saanud ,et enamus Baltika ja PTA tooteid valmistatakse kuskil kaugel: Hiinas, Indias, Türgis.
Börsi ettevõttena on Stahli hinnangul Baltika olukord veel eriti keeruline.
"Pidevalt tuleb investoritele anda positiivseid uudiseid. Kui nad annaksid teada, mitme krooni eest müüvad nad ühe ruutmeetri peale kuus, siis see oleks adekvaatne info. Aga kui nad saadavad teate laiali ja ütlevad, et palju uusi poode on nad avanud, siis ma saan aru, et investorile meeldib osta aktsiat, kus nad näevad, et kogu aeg midagi suureneb ja laieneb, kuigi ühest otsast pannakse kinni või kannab kahjumit," ültes Stahl.
"Minu arust tulenevad nende hädad liiga aktiivsest laienemisest ja headel aegadel vähesest kulude kontrollist. Ajad olid aga ilusad, käibed kasvasid mitmeid-kümneid protsente aastas..... Oleks päris kurb, kui Baltikaga midagi halba juhtuks. See signaal tarnijatele mõjutaks kõiki Eesti rõivatootjaid ja meid on niigi vähe," ütles Stahl.
Seotud lood
Sujuv makseprotsess on ülimalt tähtis osa e-poe ostukogemusest. Kogu vaev ja pingutus kliendile meeldiva ostukogemuse pakkumisest võib minna luhta, kui toote eest tasudes tabab klienti mõni ebameeldiv üllatus või takistus. Selleks võib olla nii soovitud makseviisi puudumine, tehnilised takistused toimingu lõpuleviimiseks kui ka ebamugav makse kinnitamise protsess.
Hetkel kuum
Tagasi Kaubandus esilehele