• 28.09.10, 14:02
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Psühholoog: äris ei ole kategooriat "ebaaus"

Tallinna Ülikooli psühholoogi Aleksander Pulveri sõnul pole äris kategooriat "alatu" või "ebaaus". On vaid "kasumit taotlev tegevus kokkuleppeliste reeglite järgi".
"Sestap on hinnatõus tavalises äritegevuses võimaluste olemasolul, näiteks konkurentsi puudumine ja korruptiivsus, loomulik protsess," ütles ta.
Pulveri hinnangul viib selline lubatu ja tegelik erinevus paratamatult nii usalduse vähenemisele ärimaailma vastu kui ka muutustele tarbijakäitumises.
"Tulemuseks on, et tekkinud olukorras võimendatakse neid käitumistendentse, mis on igal tarbijal individuaalsed. Kes püüab rohkem säästlikumalt läbi ajada. Kes püüab võimalikult suuri varusid soetada. Kes püüab raha maksimaalselt kulutada ja kes otsib mittelegaalseid raha liigutamise viise," kirjeldas Pulver.
Teiste sõnadega – väheneb tarbijakäitumise ennustamise võimalus ja suureneb irratsionaalsetel otsustel tegutsemise ulatus, mis omakorda tähendab, et inimesed ei ole enam allutatud vajalikul määral reklaamile, majandusstrateegilistele otsustele ja/või ekspertide nõuannetele.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 29.11.24, 20:06
Prisma võitleb säästliku töörõivateenuse abil tekstiilijäätmetega
Prisma on arvukate eestimaalaste seas tuntud kui kauplustekett, kust saab ühe külastuse käigus soovi korral lisaks õhtusöögile ka näiteks jalgratta, kohvimasina ja kvaliteetkirjandust öökapile. Kuid rahvusvahelise kaubandusettevõtte enam kui 700 töötajaga Eesti meeskond teeb igapäevaselt pingutusi ka selleks, et lisaks poekülastajatele saaks kergemalt hingata ka planeet Maa.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Kaubandus esilehele