• 06.10.10, 20:34
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Soomes tõi käibemaksualandus söögi hinnad alla

Soomes kandus juulikuine toitlustuse käibemaksu vähendamine peaaegu täiel määral kohe hindades, kirjutas Kauppalehti.
Soome alandas tänavu juulis restoranide ja kohvikute toidu ja alkoholivabade jookide käibemaksu 22 protsendilt 13 protsendile.
Kui kogu maksualandus hindadesse suunata, pidanuksid hinnad alanema 7,4 protsenti. Tegelikkuses peaaegu nii ka läks, statistikaameti teatel odavnes toit söögikohtades septembriks keskeltläbi 6,6 protsenti. Kogu sektori keskmise alanemise muutis veidi väiksemaks kojutellitav toit, mille hind kerkis protsendi võrra, seda arvesse võttes jäi hinnalangus 5,7 protsendi juurde.
Toitlustusala liidu esimehe Timo Lappi sõnul andsid hindu alandanud söögikohad 80–90 protsenti liitunud ettevõtete käibest. „Ühelgi teisel alal ei ole maksualandus nii suurel määral hindades kajastunud,“ ütles ta.
„Kahe halva aasta järel on nüüd õhus optimismi ja näha on tugevamat nõudlust,“ ütles Lappi. „Maksumuudatusel on suur mõju, aga veelgi tugevam mõjutaja on nõudluse ja ostujõu kasv.“

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 15.10.24, 16:14
Advendikalender: kuidas sai lastele loodud kingikogumikust kõigile mõeldud hitt-toode
Advendikalendrid olid eelmisel sajandil peamiselt lastele turustatud viletsavõitu šokolaadiga kommikarbid, mille aknaid avati igal jõulueelsel päeval, lootuses leida kartongi tagant midagi erilist. Ehk oled tähele pannud, et advendikalendrite valik on poelettidel aga igal aastal järjest mitmekesisemaks muutunud. Oma minikingikogumikega on tulnud turule nii mänguasjatootjad, sokikaupmehed, küünlavalmistajad kui ka ilubrändid.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Kaubandus esilehele