Ausa hinnastamise kokkuleppega liitunute arv jõudis täna 500 isikuni. Liitunud lubavad, et euro kasutuselevõtuga nende pakutavatele kaupadele või teenustele põhjendamatut hindade tõusu ei kaasne.
Viiesajandaks liitunuks oli Lakrito AS, kes tegutseb Tallinnas trükikojana aastast 1991, teatas Eesti Kaubandus-Tööstuskoda.
Liitunute hulgas on tänaseks ettevõtjaid kõikidest valdkondadest. Suurima osakaaluga on jaemüügiga tegelevad ettevõtted, kuid ka kõik teised tegevusalad on hõlmatud. Lisaks suurematele jaekettidele, kes enamuses kokkuleppega ka liitunud, on ligi 60% liitunutest aga just väikesed ettevõtted, kellel tegevus- või müügikohtade arv jääbki paari koha piiresse. Siiski on müügikohti kokku umbes 2500, mille kaudu liitunud tegutsevad.
Üle 50% liitunutest asuvad Tallinnas, kuid paljudel neist on müügikohti ka mujal Eestis. Suurem liitunute aktiivsus on olnud Harju- ja Tartumaal. Liitunute hulgas on tänaseks ka 16 kohalikku omavalitsust, viimati liitus Ausa hinnastamise kokkuleppega Viljandi linn.
Eestis on statistikaameti andmetel üle 50 000 ettevõtte.
Ausa hinnastamise kokkuleppega on jätkuvalt võimalik liituda
veebikeskkonnas. Samast on leitav ka liitunute nimekiri. Liitunu tunneb ära ka müügikoha tähistuses kasutatava Ausa hinnastamise kokkuleppe kleebise järgi.
Ausa hinnastamise kokkulepe on kutsutud ellu eesmärgiga hoida ära majanduslikult põhjendamatu kaupade ja teenuste hindade tõstmine euro kasutuselevõtmise käigus. Kõik liitujad on lubanud seda põhimõtet austada ja oma hinnakujunduses arvestada.
Seotud lood
Tehnoloogiapartner Nixor on partner selle sõna kõige otsesemas mõttes – koostöös klientidega arendatakse välja täpselt nende vajadustele vastavad info- ja turvatehnoloogiad, efektiivsed ja töökindlad süsteemid, mis toetavad äri pikaajalist edu. Spetsiaalselt kaubandusettevõtete jaoks loodud kassatarkvara NexuFront käib efektiivsuse, turvalisuse ja tehniliste võimaluste poolest alati mitme sammu võrra ees. Pidevalt arenduses olev platvorm on operatiivne ning võimaldab teha kohandusi vastavalt tehnoloogia arengule ning jaemüügi muutuvatele vajadustele.