Novembris kasvas Eesti jaemüük eelmise aasta novembriga võrreldes püsivhindades 5%, teatas statistikaamet. Jaemüük kasvas kolmandat kuud järjest.
Eelmise aasta sama kuuga võrreldes ligi kaks ja pool aastat kestnud jaemüügi langus jaekaubandusettevõtetes pöördus 2010. aasta septembris ja oktoobris 1%-lisele tõusule. Novembris jätkus jaemüügi kasv kiiremas tempos.
Novembris oli jaekaubandusettevõtete kaupade jaemüük 4,6 miljardit krooni (293 miljonit eurot). Kaupade jaemüügi kasvu mõjutasid tööstuskaupade kauplused, kus jaemüük kasvas 2009. aasta novembriga võrreldes 14%. Müük suurenes enamikul tegevusaladel. Käibe kasv oli suurim muudes spetsialiseeritud kauplustes, kus kaubeldakse peamiselt arvutite ja nende lisaseadmete, fotokaupade, raamatute, sporditarvete, mängude ja mänguasjade jm. Neis kauplustes suurenes jaemüük 2009. aasta novembriga võrreldes 30%. Hästi läks ka tekstiiltoodete, rõivaste, jalatsite ja nahktoodete kauplustel, kus müük kasvas aastases võrdluses neljandiku. Majatarvete, kodumasinate, rauakaupade ja ehitusmaterjali kauplustes kasvas jaemüük 15%.
Jaemüük toidukaupade kauplustes suurenes eelmise aasta novembriga võrreldes 1%. Nende kaupluste jaemüügi tagasihoidlikumale kasvule avaldas mõju novembris veelgi kiirenenud toidukaupade hinnatõus.
Võrreldes eelmise kuuga vähenes novembris jaekaubandusettevõtete kaupade jaemüük püsivhindades 4%. Sesoonselt ja kalendaarselt korrigeeritud andmete põhjal suurenes aga müük eelmise kuuga võrreldes 1%. 2010. aasta üheteist kuu jooksul (jaanuar-november) vähenes jaekaubandusettevõtete kaupade jaemüük eelmise aasta vastava perioodiga võrreldes püsivhindades 4%.
Jaekaubandusettevõtete müügitulu oli novembris 5,7 miljardit krooni (364 miljonit eurot), millest kaupade jaemüük andis 81%. 2009. aasta novembriga võrreldes suurenes müügitulu jooksevhindades 15%, eelmise kuuga võrreldes aga vähenes 3%.
Seotud lood
Põhjamaade ning Baltikumi jaemüügitehnoloogia lipulaev StrongPoint on aastaid tutvustanud ja loonud uusi, ostukogemusi parandavaid võimalusi. Kõige esimesed iseteeninduslahendused, automaatse vanusekontrolli tehnoloogia esmane kasutuselevõtt Euroopas – see on vaid üks osa sellest, mis tehtud ning mis on lihtsustanud jaekaubandusettevõtete müügiprotsesse.