Põhja-Eesti kilutooted Briis võitsid Moskva rahvusvahelisel toidumessil ProdExpo – 2011 kolm hõbemedalit, medali pälvisid Briisi anšoovis oliivõlis, Balti vürtsikilud ning vürtsikilu filee.
“Eesti tooted pälvisid sedavõrd kõrge tunnustuse kogu ProdExpo 18-aastase ajaloo jooksul esmakorselt. Eksperdid olid vaimustatud meie toodete maitseomadustest ning poliitilised küsimused jäeti kõrvale,” ütles kalatööstuse Briis müügijuht Kaja Voolas.
Medalite nimel konkureeris messil üle 2000 osavõtja 57 riigist.
Voolase sõnul on saadud auhinnad seda meeldivamad, et tunnustuse pälvis sajaprotsendiline Eesti toodang. “Kala püütakse meile kuuluvate kalalaevadega siitsamast Balti merest. Seejärel tuuakse värske kala Maardus asuvasse tehasesse, kus seda töödeldakse uhiuuel tootmisliinil – kilutooted valmivad sajanditevanuste Eesti retseptide järgi, kasutades samas kõige kaasaegsemat tehnoloogiat.”
Kalatooteid uue Briisi-nimelise kaubamärgi all hakkas aktsiaselts DGM Shipping tootma möödunud aasta lõpul ning need pälvisid kohe ka Eesti Põllumajandus-Kaubanduskoja välja antava kvaliteedimärgi Tunnustatud Eesti Maitse.
“Meie toodangust ligi 90 protsenti läheb ekspordiks. Toiduainete edasimüüjate tähelepanu võitmine on eelduseks, et kaubamärk Briis saab Venemaal samavõrd nõutud kaubaks kui legendaarsed Kalev ja Vana Tallinn,” ütles Voolas.
Lisaks Venemaale ekspordib ettevõte Briisi kalatooteid edukalt Lätisse ja Ukrainasse. Eestis on Briisi tooted saadaval praktiliselt kõigis kaubanduskettides.
Briis on kaubamärk, mis kuulub 1994. aastast kalanduses tegutsevale aktsiaseltsile DGM Shipping. Möödunud aastal käivitas ettevõte PRIA toel uue tootmisliini ning uuendas oma kalapüügilaevu.
Tootmisesse on investeeritud üle 7 miljoni euro.